سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

اربعین آمد...

سلام بر حسین واربعین عاشقانه هایش

سلام بر حسین و بر لبانی از آنها آیه می تراوید...

چون آیه های کتاب کریم...

سلام بر حسین و بر زینبش

و بر آن هجده ماهتاب بر نیزه شده

و بر خون که خدایش حسین است....

السلام علی الشیب الخضیب

السلام علی الخد الطریق

السلام علیک یا ابا الشهدا یا ابا عبد الله...

اربعین حسینی برحسینیان تسلیت باد

 

 

ابوذر غفارى از حضرت رسول اکرم‏صلى الله علیه وآله وسلم روایت مى‏کند که آن جناب فرمود «زمین در مرگ مؤمن تا چهل صباح گریان است‏» و زرارة‏بن اعین شیبانى(ره) که از اکابر فقهاى شیعه و محدثان با عظمت امامیه است از حضرت امام صادق‏علیه‏السلام روایت کرده است که آن حضرت فرمود «آسمان براى امام حسین‏علیه‏السلام چهل روز گریه کرد و علامت این گریه آن بود که در این مدت هنگام صبح آسمان خون‏آلود مى‏شد، و زمین نیز چهل روز گریه کرد و آفتاب هم چهل روز که علامت آن طوفانهاى سیاه و کسوف و سرخى در زمین و آسمان بود» و نیز فرمود «ملائکه نیز چهل روز بر آن حضرت گریستند و زنان بنى‏هاشم خضاب نکردند و روغن بر سر نکشیدند و چشمها را سرمه نزدند، تا آنگاه که سر عبیدا.. . بن زیاد را براى ما آوردند، و ما همواره با چشم گریان هستیم و مصیبت‏حضرت امام حسین‏علیه‏السلام را فراموش نمى‏کنیم‏».

و این چنین است که شیعیان تا اربعین آن حضرت از شادى و خوشنودى و سرور خوددارى مى‏کنند. حتى در غیر مسلمانان نیز این عادت در مورد درگذشتگانشان مراعات مى‏شود بخصوص که از بزرگان آن قوم باشد. حال چه رسد به شخصیتى چون حسین‏علیه‏السلام که آثار عملى و نتایج قدمى در راه رفاه و آسایش دینى و دنیوى انسانها داشته و در اصلاح جامعه از جان گذشتگى نشان داده و نهضتى بر علیه ظلم و ستم و براى از میان بردن ظالمان و ستمکاران روزگار برپا کرده باشد که در اثر آن اسلام و قرآن را زنده نگاه داشته و دین الهى را از دستخوش دشمنان سرسخت آن نجات داده و زحمات خاتم انبیاءصلى الله علیه وآله وسلم را نگذاشته تا به هدر رود و بازیچه بنى‏امیه - این شجره ملعونه - گردد و با خون خود درخت توحید را سیراب نموده و اجازه نداده تا در نتیجه ظلم و جور و بى‏دینى و اشاعه فحشا و منکر بنى‏امیه خشک شود و خون دل خویش را در راه خدا بذل کرده تا مردم را از حیرت ضلالت و گمراهى در اثر تسلط بنى‏امیه و اشغال مقام خلافت الهیه از سوى آنان پیش آمده بود برهاند. و اگر آن نهضت مقدس نبود، از اسلام به غیر از اسلام اموى و از دین بجز دین یزیدى و دین تشریفاتى و ساخته بنى‏امیه چیزى باقى نمانده بود.

و شیعه همیشه و در تمامى روزهاى سوگوارى حضرت سیدالشهداءعلیه‏السلام و از آن جمله روز اربعین آن حضرت، در تظاهر به زیارت و اقامه ماتم و عزادارى کوتاهى نکرده و نباید بکنند و از اینجاست که امام حسن عسکرى‏علیه‏السلام زیارت اربعین را از علایم ایمان شمرده. آرى، تنها زیارت اربعین سیدالشهداءعلیه‏السلام است که مؤمن خالص را از دیگران تمیز مى‏دهد، و دوستان اهل بیت‏علیهم‏السلام را از غیر آنان جدا مى‏کند. و مؤمن واقعى کسى است که نگذارد آثار هضت‏حسین‏علیه‏السلام فراموش شود و در قدردانى و شرکت در هدف آن حضرت کوتاهى نورزد.

پیروان و دوستان امام حسین‏علیه‏السلام امیدوارند تا از این طریق مشمول این حدیث نبوى شوند که جابر بن عبدالله انصارى - از صحابه رسول خداصلى الله علیه وآله وسلم و نخستین زائر قبر حضرت ابى‏عبدالله در اولین اربعین سیدالشهداء - روایت کرده است; «کسى که قومى را دوست دارد با آنها محشور مى‏شود و کسى که عمل قومى را دوست دارد با ایشان شریک مى‏باشد».

 

یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ*ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً* فَادْخُلِی فِی عِبَادِی * وَادْخُلِی جَنَّتِی*

باسلام و تسلیت مجدد در گذشت مادر گرامی و ملکوتی بر ادر بزرگوارمان  جناب آقای قدمی مدیر محترم وبلاگ عشق ملکوتی و تشکر از همه دوستان و عزیزانی که در ثواب قرائت ختم قر انی که به همین منظور برگزار می شود ، بدینوسیله به اطلاع می رساند که به یاری خدا م مدد مولا امیرا لمومنین علیه السلام از روز شنبه 19 اسفند که مصادف است با اربعین شهادت آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام تلاوت را آغاز و انشاء الله در پایان روز 29 اسفند که مقارن است با آخرین روز ماه صفر و شهادت ثامن الحجج ، حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام به پایان میرسانیم .امیداست ثواب آن به رو ح مطهر آن مادر بزرگوار و اموات همه مومنین و مومنات و عزیزان همراه عائد و واصل گردد و تسلی خاطر بازماندگان آن عزیزسفر کرده باشد .  من الله توفیق و تائید . التماس دعا

                                                      


اسامی شرکت کنندگان در ختم قران
جزء 1-آقا مصطفی ( وبلاگ خداجون)                   
جزء 2-آلا(وبلاگ نغمه های الهی
جزء 3-اشراق                                               
جزء 4-مسافر کربلا(وبلاگ معصومین)
جزء 5-مسافر کربلا(وبلاگ معصومین)                                         
جزء 6-خانم پایدار
جزء 7-خانم زیبا (وبلاگ عطر بهارنارنج)                                             
جزء 8-اشراق
جزء 9-اشراق                                               
جزء10-اشراق                                            
جزء11-خانم زیبا(وبلاگ عطر بهار نارنج)
جزء12-اشراق                                          
جزء13-اشراق         
جزء14-اشراق                                              
جزء15-اشراق                                              
جزء16-خانم پایدار
جزء17-آقای محمد علی (وبلاگ ایران اسلامی
جزء18-آقای سید علی
جزء19-خانم مهرانه ( وبلاگ مهرانه )                
جزء20-آقای سید علی
جزء21-آقای مخمدی تبار(مدیروبلاگ دفتراستاد محمدی تبار)       
جزء22-آقای محمدی تبار(مدیروبلاگ دفتر استاد محمدی تبار)
جزء23-یه منتظر                                             
جزء24-یه منتظر
جزء25-آقای سازند( وبلاگ بیداری)                    
جزء26-خانم پایدار
جزء27-خانم سبحانی( وبلاگ بهارستان)
جرء28-خانم مهرانه ( وبلاگ مهرانه )
جزء29-کیمیا( وبلاگ کیمیای سعادت)              
جزء30-کیمیا (وبلاگ کیمیای سعادت)
جزء 1 الی 30- الهی (همسفرمهتاب)


[ یکشنبه 85/12/13 ] [ 4:0 عصر ] [ نرگس الهی ] [ نظر ]

سلام دوستان گرامی . همانطور که وعده داده بودم در این پست به  راهکارهای دست یابی به ذهن واندیشه ای خوش بین می پردازیم .و چه خوب است که برای شروع توجه داشته باشیم به گفتار خدای تبارک و تعالی که میفرمایند:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ

اى کسانى که ایمان آورده‏اید! از بسیارى از گمانها بپرهیزید، چرا که بعضى از گمانها گناه است

همانطور که می بینید بدگمانی بسیار و سوء ظن نکوهش نشده ، بلکه از ان تعبیر به گناه شده است ، چرا که آثار سوء  بدبینی  ، کژاندیشِی ، آنچنان شدید ومخرب است که  نه تنها موجب  سستی ایمان  ، تشویش های  روحی و سلب آرامش فرد می شود بلکه تداوم داشتن ظن سوء و بدبینی و بدگمانی  موجب سقوط  انسان از قله رفیع اخلاقیات  می شود به گونه ای که  دیگر نه شان خود را می شناسند و نه شان دیگران ، و دیگر پروای ان ندارد که حریم شکنی کند و آبروی خود یا دیگران را به بازی بگیرد وآیا کم گناهی ست ظلم به نفس خویش ؟ آیا کم گناهی است شکستن حریم دیگران و بازی با آبروی آنان ؟؟؟ اما چه کنیم که اندیشه ای والا و ذهنی فعال و خوش بین و آرام داشته باشیم ؟باور من این است که قبل از هرچیز باید به تقویت  ایمان در دل و جان خود بپردازیم به گونه ای که تمام افکار و اندیشه و اعمال و کردار ما تحت الشعاع آن ایمان الهی قرار داشته باشد . حال ببینیم اندیشمندان و روانشناسان در این خصوص چه راهکارهایی را پیشنهاد می دهند

 

تاثیر ایمان

دکتر بهنام غفاری می گوید : "در مورد نیروی انگیزشی ایمان می توان گفت که همه چیز از اندیشه ها و باورهای ما ناشی می شود و برزبان ما جاری می گردد. بنابراین باید ذهن و زبان خود را هدایت کنیم زیرا اندیشه ، زیربنای عمل است." متاسفانه بسیاری از مردم گرایش ناخودآگاهی به شکست دارند ؛ آنها دوست دارند خود را فرسوده ببینند و نشان دهند که به هر دری زده اند و نیرو و انرژی خود را به پایان رسانده اند .طوری حرف می زنند که گویی از خود دست کشیده اند .اما کافی است  که با ایمان به خدا و توکل بر او نگرش خود را اصلاح کنند و شروع به بهره برداری از امکانات و توانایی هایشان نمایند .در واقع با تغییر نگرش و خودباوری ، به یک ذخیره انرژی استخراج نشده می رسند ؛ گویی به یک پس انداز دست نخورده و عظیم دست می یابند .

خودرا دست کم نگیرید:

ادموند اسپنسر می گوید : "این ذهن ماست که ما را شاد یا ناشاد ، بدبخت یا سعادتمند و غنی یا فقیر می سازد." هرگز خود را دست کم نگیرید و از همه توان خود برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید. به این سخن ژرف بیندیشید که : "زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهد دست کم گرفته شود." مردم غالبا این حقیقت بزرگ را از یاد می برند که برای رسیدن باید اولین قدم را بردارند و سپس خود را برای برداشتن قدم های بعدی آماده کنند

 

از شروع های کوچیک راضی باشیم

یک روانشناس سوئدی می گوید : "موفقیت های بزرگ هنگامی نصیب ما می شوند که از شروع های کوچک راضی باشیم." همواره باید به یاد داشته باشیم که :همه راه ها از نخستین گام آغاز می شود .و این گام اول است که دشوار است . و در واقع کسی که به پشت در رسیده است ، تقریبا نیمه سخت سفر را پشت سر گذاشته است.

 

اولین قدم را بدون تردید بردارید

مشکل اساسی این است که ما از حد آرزو کردن فراتر نمی رویم و اکثرا در برداشتن اولین گام دچار تردید هستیم بی آن که بدانیم چه فسونی در همین گام نخست نهفته است .مساله اینجاست که بیشتر مردم از برداشتن اولین گام پروا دارند و این بزرگترین خطای آنهاست .
آنتونی رابینز در کتاب به سوی کامیابی معتقد است
:
"ساختمان مغز و اعصاب افراد بشر کم و بیش شبیه به هم هستند ، پس اگر کسی در نقطه ای از دنیا توانسته است کاری بزرگ انجام دهد ، دیگری هم که دارای مغز و اعصاب مشابه اوست می تواند عینا همان کار را انجام دهد و به همان نتیجه برسد ، به شرط آن که ؛ دقیقا از همان راهی که او رفته ، برود و طرز فکر و رفتارش شبیه به او باشد و این همان مشاهده الگوهای موفق است."

 

آرمانهای بزرگ داشته باشیم نه آرزوهای بزرگ

در مسیر رسیدن به موفقیت هرگز نباید آرزو کردن را با اعتقاد داشتن اشتباه گرفت . آرزو نمی تواند جای ایمان را بگیرد .یک روان شناس می گوید : "همواره سعی کنید آرمان های بزرگ داشته باشید ، نه آرزوهای بزرگ." مسلما کسی که معتقد است نمی توان به این آرزوها رسید ،قادر نخواهد بود پله هایی را که به اوج موفقیت می رسند کشف کند .اندیشه و رفتار چنین افرادی ، از حد رفتار و اندیشه های افراد متوسط فراتر نمی رود .
اندیشه مثبت و خلاق ، نخستین گام برای رسیدن به موفقیت است و هیچ کس ادعا نمی کند که به صرف اندیشیدن یا آرزو کردن همه چیزهای ناممکن ، ممکن می گردند . اما بزرگ ترین گام برای رسیدن به موفقیت های عظیم ، کشف این حقیقت است که "ایمان قادر است کوه را از جا بلند کند."ایمان در دوران ما حتی می تواند کارهایی عظیم تر از جابه جایی کوه ها انجام دهد .اگر دانشمندان ما شهامت ، علاقه و ایمان به فتح فضا را نداشتند ،هنوز ماه تسخیر نشده بود

 

همه چیز را در اختیار خود بگیرید

مثبت نگری و خوش بینی ، بهترین و ارزان ترین سرگرمی و درعین حال مهمترین ابزار برای رسیدن به موفقیت است .هرگز اجازه ندهید افکارتان علیه شما به کار افتد ! اجازه ندهید زبان شما به زیان شما بچرخد ! نیروهای خود به ویژه ذهن و زبان خود را به خدمت بگیرید و از هراندیشه و هر کلام ، پله ای برای تعالی و پیشرفت خود بسازید .ذهن انسان کارگاه اندیشه است ، کارگاهی که کارش تولید اندیشه است .کافی است اسیر یاس شوید و با کلمات منفی ، دمار از روزگار خود درآورید به جای آن که بگویید :"امروز ، روز بدی است." بگویید :" معرکه است و من امروز می توانم چند کار عقب مانده را جلو بیندازم." بدانید که ؛ نخستین ایستگاه اندیشه ، ایمان داشتن به توانایی های خویشتن است . به خود بگویید که شخص منحصر به فردی هستید و خود را باور داشته باشید.چون اگر شما خودتان را باور نکنید ، برای دیگران نیز مشکل است که شما را آن طور که شایسته است باور داشته باشند .افکار امید بخش را جایگزین اندیشه های یاس آور نمایید .وقتی فرصتی به شما روی آورد ، به خود بگویید :"می توانم انجامش دهم ." فراموش نکنید که ایده ها و نقشه های بزرگ ، گاه آسانتر از نقشه های کوچک هستند!

 

اصول موفقییت را به صورت عادت درآورید

این شمایید که باید از فرصت ها بهره مند شوید و هنر تماشا کردن و دیدن را بیاموزید .متاسفانه اکثر مردم تماشاگران خوبی نیستند . در حالی که از مشاهده اطراف خود ، درس های ارزنده ای خواهید آموخت .فرانک تایگر می گوید :" هنر گوش دادن را فرابگیرید ؛ فرصت ها گاه به آهستگی در می زنند." همانا خوشبختی بزرگ را باید پشت لحظه های کوچک زندگی صید کرد .اصول موفقیت را به صورت عادت درآورید هر چه بیشتر آن ها را تمرین کنید .
مردم معمولا به پرورش گل و گیاه علاقه دارند ، اما هیچ چیز لذتبخش تر از آن نیست که انسان روند رشد خود را طی یک برنامه منظم ببیند و شاهد شکوفایی جوانه های اعتماد به نفس و خوش بینی خود باشد.و به راستی هیچ چیز در دنیا لذت بخش تر از آن نیست که دریابید در مسیر موفقیت و سعادت خویش گام برمی دارید.

مسافران جاده سبز  خوش بینی و شادی و آرامش ؛ لطف حق همسفرتان و سفرتان پرخیر و برکت باد !

 

صدای پای بهاران صدای یزدان است
دوباره آمدن جان به جسم بی جان است
صدای رویش سبزه ، صدای زایش گل
صدای غرش طوفان آذرافشان است

 


[ جمعه 85/10/22 ] [ 6:31 عصر ] [ نرگس الهی ] [ نظر ]

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین به
ولایت مولا امیر المومنین  و اولاده
المعصومین
علیه السلام الحمدلله الذی اکرمنا به هذا لیوم
وجعلنا من الموقنین به عهده الینا و میثاقه الذی
واثقنا به من ولیة ولاة امره والقوام بقسطه
ولا جعلنا من الجاحدین و المکذبین به یوم الدین

               

عید غدیر خم ، عیدالاکبر ، عید امامت و ولایت بر
شیفتگان و عاشقان اهلبیت علیهم السلام مبارک باد

               

               

 الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ  
 نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینًا
 

 الحمدلله الذی جعل کمال دینه و تمام نعمة  
 به ولایت مولا امیر المومنین علیه السلام
 

               

بسم رب  الجمیل و الجلیل

سلام ،قبل ار هرچیز از همه شما دوستان گرامی  که با حضورتون و پیامهاتون مثل همیشه لطف داشتید تشکر می کنم و عذرخواهی می کنم از اینکه هنوز به خیلی از شما  خوبان سر نزدم و جوابگوی لطف شما نبودم. انشاء الله در اولین فرصت به وبلاگ تک تک شما میام وکوتاهی های این مدت را به لطف و یاری خدا جبران می کنم . واما  یکی از دوستان بزرگواردر صفحه نظرات از من خواسته بود که در مورد خوش بینی بنویسم . لذا تصمیم گرفتم طی دو قسمت به مقوله خوش بینی بپردازم . امیدوارم این مطالب  نه تنها برای ایشون که برای همه مون  قابل استفاده باشه و تاثیر مثبتی درعمق بخشین به این صفت انسانی که مایه آرامش روح و روان ماست داشته باشه . البته همه ما با مثل ها و حـکایـات زیـادی در مـورد خـوش بـیـنی بـرخـورد کرده ایم، امـا ممکـن است قـدرت حقـیقی دیــدن جـهـان از طریق عینک خوش بینـی را درک نـکرده بـاشـیـم.قدرتی که می توانـد بر همه چیز بسیار اثـر گـذار بـاشـد از زندگی روزمره و انتخاب دوست و همسر گرفته تا گزینه های شغلی و موفقیتهای دراز مدت.

خوش بینی چه تاثیر در رفتار ما دارد ؟

اگر شما خوش بین‌ باشید هیچ‌ گاه‌ تسلیم‌ نخواهید شد و از شکست‌، موفقیت‌ و از زمین‌ خوردن‌، بلندشدن‌ را به‌ نمایش‌ خواهید گذاشت‌. افراد خوش بین‌ خیلی‌ بیشتر از افراد بدبین‌ به‌ موفقیت‌ نایل‌می‌شوند،زیراازشکست‌ها و اشتباهات‌ خود درس‌ گرفته‌ و تا آنجا که‌ بتوانند از تسلیم‌ شدن‌ دوری ‌می‌کنند. افراد خوش بین‌ علیرغم‌شکست‌ها و ناکامیها همواره‌ دارای‌ انگیزه‌ هستند اما افراد بدبین‌اغلب‌ تسلیم‌ شده‌ و تنها به‌ برآورد شدن‌ انتظارات‌ کوچک‌ خود قانع‌ هستند.خوش بینی یا تفکر مثبت‌ ازافسردگی ‌، عصبانیت‌ و اضطراب‌ جلوگیری‌ کرده‌ و در بهبود اوضاع‌ زندگی‌ نقش‌ چشمگیری‌ دارد . لازم به ذکر است رسانه ها در این میان  نقش اساسی دارند ، نمی توان به موضوع خوش بینی و اعتماد به یکدیگر پرداخت و از کنار نقش غیرقابل انکار رسانه ها در ترویج این صفت اسلامی به سادگی گذشت. به عبارت دیگر، نباید دنیای معرفت و جوانمردی، صداقت و ایثار را فدای تعدادی از افراد بزه کار اجتماعی کرد و آن گونه نوشت که گویی در جامعه گذشت و مهربانی ، کمک و همکاری و دیگر صفات پسندیده یک جامعه با نشاط و پویا کمرنگ شده است.هنوز هم باید از اعتماد متقابل افراد به یکدیگر نوشت. آن گونه که همسایه ای کلید خانه خود را به همسایه دیگر می سپارد تا در غیاب او حافظ اموال آنها باشد. این روحیه بزرگ منشی و جوانمردِ را نمی توان کمرنگ شده تصور کرد.

نقش خوش بینی در سلامت جسم و روح

تحقیقات علمی نشان داده که اشـخاص خوش  بین در برابر بیماریهای عفونی و مسری مقاومتر بوده و بهتر می تواننـد امراض مزمن را از خود دفع کنند.امـروزه بـطرز گـسترده ای عقیده بر این است که خوش بینی قابلیـت سیـستم دفـاعـی بدن را برای مبارزه با  بیماری ها افزایش می دهد. این ممکن است به آن دلیل باشد که افراد خوشبین دارای پایین ترین سطح استرس در یک اجتماع می بـاشند. و هــمگی ما میدانیم که استرس کمتر به معنای داشتن بدنی سالمتر است.اصولا اگر شما خوش  بین باشید سیستم عصبی شما در این راستا گام بر می دارد تا در مقابل هر محرکی به گونه ای عمل کند که این خوش بینی ثابت گردد. مثلا در شرایط نا امید کننده و سخت مثل مواجه شدن با یک خطر جدی سیستم عصبی شما با توجه به اجرای دستورات تحت تاثیر باور خوش بینی ، هم تعادل حیاتی بدن ( ضربان قلب / فشار خون / ... ) و هم تعادل روانِ ( قدرت تفکر / تمرکز / ... )  شما را حفظ می کند که در مجموع می گوئیم فرد خونسردی اش را حفظ کرده است. در مورد باورهای دیگر  هم مثلا ترس از ضربه خوردن به اعضای بدن   ما باعث می شود که سیستم عصبی سریعا پیامِ را به عضو مورد نظر (مثلا سر انسان ) بفرستد تا با حرکتی مناسب از خطر مصون بماند. جالب است که این ترس در دوران کودکی یاد گرفته شده و در ناخودآگاه ما به صورت یک باور پایدار باقی می ماند و سیستم عصبی ما هم برای اثبات این باور دستورات خود را اجرا می نماید. می بینید کار سیستم عصبی کاملا عادلانه است. منتها بیچاره فقط نمیتواند باورهای مفید و غیر مفید را از هم تشخیص دهد ( قدرت فیلترینگ ندارد ) و هر چه اربابش ( یعنی ما از طریق ذهن و حواسمان) به ذهن ناخودآگاه وارد کرده باشیم  آنرا بی چون و چرا اجرا می کند.نکته جالب این است که اگر فردی باوری منفی درناخودآگاه داشته باشد(مثلا هوش خوبی ندارم) دراین موردتلاش و نصیحت دیگران کاملا بی فایده است . زیرا چگونه میخواهید به آدمی کمک کنید که خودش به توانایی خودش  ایمان ندارد؟ در این مورد می بینیم که انواع کلاسها / مشاوران / کتابها / نصیحتها در مورد افراد بی فایده واقع می شود چون هنوز باورهای منفی در ناخودآگاه افراد باقی مانده است و به قول خودمون از این گوش می گیریم از اون گوش بیرون می کنیم یعنی پردازش فکری نمی کنیم.شاید یک دلیل این باشد که  باورهای منفی چون در اختیار ناخودآگاه قرار گرفته اند پنهان می باشند و به سختی در دسترس انسان قرار می گیرند و مورد غفلت واقع می شوند و فرد از وجود این باورها ناآگاه اسـت .

انسانها در طول تاریخ همواره با باورهای نادرست خود را محدود کرده اند و فرزانگان ( فیلسوفان – پیامبران _ روشنفکران ) همواره تلاش کرده اند تا انسانها را از این نا آگاهی نجات دهند و آنها را با نیروی عظیم درونشان که می تواند منشاء پشرفت بشریت شود آشنا کنند . مشکل اساسی این است که ما از حد آرزو کردن فراتر نمی رویم  و اکثرا در برداشتن اولین گام  دچار تردید هستیم بی آن که بدانیم چه افسونی در همین گام نخست نهفته است . مساله اینجاست که بیشتر مردم از برداشتن اولین گام پروا دارند و این بزرگترین خطای آنهاست .باید باور کنیم که هیچ اتفاق خوشایند و هیچ پیشرفتی درسکون و سکوت  حاصل نمیشود.
واما اینکه چطورمی توان به این سطح خوش باوری دست یافت مقوله ای  است که انشاء الله در پست بعدی به آن اشاره خواهد شد

پیشاپیش عید سعید قربان را به همه شما دوستان، خواهران و برادران گرامی و همراهان همیشگی همسفر مهتاب شادباش عرض می کنم . عیدتان مبارک ،دلتان شاد و ایام به کام.


[ جمعه 85/10/8 ] [ 4:56 عصر ] [ نرگس الهی ] [ نظر ]
دوستان










بازدیدهای وب
امروز: 45
دیروز: 60
تاکنون: 461361
تعداد یادداشت ها: 131
موسیقی وب