سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

اربعین آمد...

سلام بر حسین واربعین عاشقانه هایش

سلام بر حسین و بر لبانی از آنها آیه می تراوید...

چون آیه های کتاب کریم...

سلام بر حسین و بر زینبش

و بر آن هجده ماهتاب بر نیزه شده

و بر خون که خدایش حسین است....

السلام علی الشیب الخضیب

السلام علی الخد الطریق

السلام علیک یا ابا الشهدا یا ابا عبد الله...

اربعین حسینی برحسینیان تسلیت باد

 

 

ابوذر غفارى از حضرت رسول اکرم‏صلى الله علیه وآله وسلم روایت مى‏کند که آن جناب فرمود «زمین در مرگ مؤمن تا چهل صباح گریان است‏» و زرارة‏بن اعین شیبانى(ره) که از اکابر فقهاى شیعه و محدثان با عظمت امامیه است از حضرت امام صادق‏علیه‏السلام روایت کرده است که آن حضرت فرمود «آسمان براى امام حسین‏علیه‏السلام چهل روز گریه کرد و علامت این گریه آن بود که در این مدت هنگام صبح آسمان خون‏آلود مى‏شد، و زمین نیز چهل روز گریه کرد و آفتاب هم چهل روز که علامت آن طوفانهاى سیاه و کسوف و سرخى در زمین و آسمان بود» و نیز فرمود «ملائکه نیز چهل روز بر آن حضرت گریستند و زنان بنى‏هاشم خضاب نکردند و روغن بر سر نکشیدند و چشمها را سرمه نزدند، تا آنگاه که سر عبیدا.. . بن زیاد را براى ما آوردند، و ما همواره با چشم گریان هستیم و مصیبت‏حضرت امام حسین‏علیه‏السلام را فراموش نمى‏کنیم‏».

و این چنین است که شیعیان تا اربعین آن حضرت از شادى و خوشنودى و سرور خوددارى مى‏کنند. حتى در غیر مسلمانان نیز این عادت در مورد درگذشتگانشان مراعات مى‏شود بخصوص که از بزرگان آن قوم باشد. حال چه رسد به شخصیتى چون حسین‏علیه‏السلام که آثار عملى و نتایج قدمى در راه رفاه و آسایش دینى و دنیوى انسانها داشته و در اصلاح جامعه از جان گذشتگى نشان داده و نهضتى بر علیه ظلم و ستم و براى از میان بردن ظالمان و ستمکاران روزگار برپا کرده باشد که در اثر آن اسلام و قرآن را زنده نگاه داشته و دین الهى را از دستخوش دشمنان سرسخت آن نجات داده و زحمات خاتم انبیاءصلى الله علیه وآله وسلم را نگذاشته تا به هدر رود و بازیچه بنى‏امیه - این شجره ملعونه - گردد و با خون خود درخت توحید را سیراب نموده و اجازه نداده تا در نتیجه ظلم و جور و بى‏دینى و اشاعه فحشا و منکر بنى‏امیه خشک شود و خون دل خویش را در راه خدا بذل کرده تا مردم را از حیرت ضلالت و گمراهى در اثر تسلط بنى‏امیه و اشغال مقام خلافت الهیه از سوى آنان پیش آمده بود برهاند. و اگر آن نهضت مقدس نبود، از اسلام به غیر از اسلام اموى و از دین بجز دین یزیدى و دین تشریفاتى و ساخته بنى‏امیه چیزى باقى نمانده بود.

و شیعه همیشه و در تمامى روزهاى سوگوارى حضرت سیدالشهداءعلیه‏السلام و از آن جمله روز اربعین آن حضرت، در تظاهر به زیارت و اقامه ماتم و عزادارى کوتاهى نکرده و نباید بکنند و از اینجاست که امام حسن عسکرى‏علیه‏السلام زیارت اربعین را از علایم ایمان شمرده. آرى، تنها زیارت اربعین سیدالشهداءعلیه‏السلام است که مؤمن خالص را از دیگران تمیز مى‏دهد، و دوستان اهل بیت‏علیهم‏السلام را از غیر آنان جدا مى‏کند. و مؤمن واقعى کسى است که نگذارد آثار هضت‏حسین‏علیه‏السلام فراموش شود و در قدردانى و شرکت در هدف آن حضرت کوتاهى نورزد.

پیروان و دوستان امام حسین‏علیه‏السلام امیدوارند تا از این طریق مشمول این حدیث نبوى شوند که جابر بن عبدالله انصارى - از صحابه رسول خداصلى الله علیه وآله وسلم و نخستین زائر قبر حضرت ابى‏عبدالله در اولین اربعین سیدالشهداء - روایت کرده است; «کسى که قومى را دوست دارد با آنها محشور مى‏شود و کسى که عمل قومى را دوست دارد با ایشان شریک مى‏باشد».

 

یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ*ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً* فَادْخُلِی فِی عِبَادِی * وَادْخُلِی جَنَّتِی*

باسلام و تسلیت مجدد در گذشت مادر گرامی و ملکوتی بر ادر بزرگوارمان  جناب آقای قدمی مدیر محترم وبلاگ عشق ملکوتی و تشکر از همه دوستان و عزیزانی که در ثواب قرائت ختم قر انی که به همین منظور برگزار می شود ، بدینوسیله به اطلاع می رساند که به یاری خدا م مدد مولا امیرا لمومنین علیه السلام از روز شنبه 19 اسفند که مصادف است با اربعین شهادت آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام تلاوت را آغاز و انشاء الله در پایان روز 29 اسفند که مقارن است با آخرین روز ماه صفر و شهادت ثامن الحجج ، حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام به پایان میرسانیم .امیداست ثواب آن به رو ح مطهر آن مادر بزرگوار و اموات همه مومنین و مومنات و عزیزان همراه عائد و واصل گردد و تسلی خاطر بازماندگان آن عزیزسفر کرده باشد .  من الله توفیق و تائید . التماس دعا

                                                      


اسامی شرکت کنندگان در ختم قران
جزء 1-آقا مصطفی ( وبلاگ خداجون)                   
جزء 2-آلا(وبلاگ نغمه های الهی
جزء 3-اشراق                                               
جزء 4-مسافر کربلا(وبلاگ معصومین)
جزء 5-مسافر کربلا(وبلاگ معصومین)                                         
جزء 6-خانم پایدار
جزء 7-خانم زیبا (وبلاگ عطر بهارنارنج)                                             
جزء 8-اشراق
جزء 9-اشراق                                               
جزء10-اشراق                                            
جزء11-خانم زیبا(وبلاگ عطر بهار نارنج)
جزء12-اشراق                                          
جزء13-اشراق         
جزء14-اشراق                                              
جزء15-اشراق                                              
جزء16-خانم پایدار
جزء17-آقای محمد علی (وبلاگ ایران اسلامی
جزء18-آقای سید علی
جزء19-خانم مهرانه ( وبلاگ مهرانه )                
جزء20-آقای سید علی
جزء21-آقای مخمدی تبار(مدیروبلاگ دفتراستاد محمدی تبار)       
جزء22-آقای محمدی تبار(مدیروبلاگ دفتر استاد محمدی تبار)
جزء23-یه منتظر                                             
جزء24-یه منتظر
جزء25-آقای سازند( وبلاگ بیداری)                    
جزء26-خانم پایدار
جزء27-خانم سبحانی( وبلاگ بهارستان)
جرء28-خانم مهرانه ( وبلاگ مهرانه )
جزء29-کیمیا( وبلاگ کیمیای سعادت)              
جزء30-کیمیا (وبلاگ کیمیای سعادت)
جزء 1 الی 30- الهی (همسفرمهتاب)


[ یکشنبه 85/12/13 ] [ 4:0 عصر ] [ نرگس الهی ] [ نظر ]
دوستان










بازدیدهای وب
امروز: 17
دیروز: 22
تاکنون: 461144
تعداد یادداشت ها: 131
موسیقی وب