• وبلاگ : همسفرمهتاب
  • يادداشت : آفتاب در حجاب
  • نظرات : 168 خصوصي ، 172 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    به نام حضرت دوست!
    با بهاران روزي نو مي رسد وما همچنان چشم به راه روزگاري نو. اکنون که جهان وجهانيان مرده اند آياوقت آن نرسيده است که مسيحاي موعودسررسد؟ ويحيي الرض بعد موتها.
    برگرفته از" آغازي بر يک پايان"
    در هفت سين جبهه، سنبه (وسيله پاک کردن تفنگ)، سيم خاردار بياد عبور از موانع دشمن، سيم چين بياد دلاوران تخريب و خط شکنان، سرنيزه، سربند بياد لحظه هاي سراسر عاشقي روزهاي اعزام سپاهيان محمد (ص) و شبهاي عمليات، سلاح انفرادي و سجاده نماز که يادگار شب زنده داري هاي بهترين بندگان خدا در مناطق عملياتي بود چيده خواهد شد و در کنار کلام الله مجيد و صندوقهاي مهمات، پلاک، قمقمه، فانسقه و
    سالي سرشار از معنويت و موفقيت برايتان آرزو دارم . اميد که در سالي که در پيش است شاهد به ثمر نشستن شجره طيبه ولايت وظهورخورشيد عدالت باشيم.
    حق يارتان!

    در احتمال دوم هم ايشون فرموده اند که امام راهي جز کشته شدن نداشته پس در حالت اجبار، کشته شدن در جهاد را ، بر کشته شدن در رختخواب ترجيح داده اند . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    آيا واقعا همينطور بوده ؟؟؟

    احتمال اول خيلي بعيد بنظر ميرسه اما مرحوم طبرسي مي فرمايند که علماي بزرگواري همچون شيخ مفيد و سيد مرتضي آن را پذيرفته اند !!!!!!!!!
    ايشان مي فرمايند : « دو احتمال در باره ي کار حضرت مي رود : يکي اينکه حضرت کمان مي کرد آنها او را به خاطر جايگاهي که پيش رسول خدا(ص) داشت نمي کشند . وديگر اينکه گمانن برد که اگر او جنگ با آنان را رها کند ، باز اين ابن زياد ملعون او را اسير کرده و با آن وضع خواهد کشت ، همانگونه که با پسر عمويش مسلم بن عقيل رفتار کرد . اين بود که کشته شدن با عزت نفس و جهاد بر او راحتتر بود .»
    مي بينيم که ايشون مطابق اين آيه هر اقدامي رو که ضرري متوجه جان انسان بکنه رو حرام مي دونه . در واقع ايشون کار امام حسين ( ع) رو زيرسوال مي بره ، اما متمسک به توجيه ميشه ( اونهم توجيهاتي بدتر از اين تفسير ) . ايشون در توجيه اين اقدام امام دو احتمال رو مطرح مي کنن :
    ايشان مي فرمايند « در اين آيه دلالتي است بر حرمت ِ اقدام بر هر آنچه که از آن خطر جاني مي رود ، و بر جواز ِ ترک امر به معروف و نهي از منکر ،جايي که خوف خطر وجود دارد ، زيرا اين کار ، زمينه ي به هلاکت افکندن خويش است . و نيز اين آيه دلالتي است بر جواز صلح با کفار و ياغيان اگر امام نسبت به جان خويش يا مسلمانان خوف داشته باشد . چنانکه رسول خدا ( ص) در صلح حديبيه کرد و امير المومنين ( ع) در صفين انجام دادو امام حسن ( ع) وقتي کارش به تشتت انجاميد و بر خويش و شيعيان ترسيد ، با معاويه مصالحه کرد . »
    بنابر اين روشن است آنچه امام حسين (ع) در قيام و شهادت ِ خويش انجام داده ، در هر سه نقطه مخالف اين نتيجه گيري خواهد بود !!!!!!!!!!!!
    مثلا مرحوم امين الاسلام طبرسي صاحب تفسير ارزشمند « مجمع البيان » در ذيل تفسير آيه « و لا تلقوا بايديکم الي التهلکه ....» نظريات مختلف رو بيان مي کنه و بعد نتيجه گيري فقهي مي کنن و مفاد اين آيه را در سه زمينه مطرح مي کنن :
    1- هر اقدامي که خطر جاني در بر داشته باشد حرام است .
    2- امر به معروف را در صورت خوف و احتمال خطر مي توان ترک کرد زيرا يکي از مصاديق « افتادن در هلاکت » است .
    3- اگر امام در رويارويي با کفار و ياغيان ، نسبت به جان خود يا مسلمانان نگران باشد جايز است با آنان صلح کند .

    به نام خدا

    انسان وقتي حرفاي بعضي مردم رو در مورد بزرگواراني مثل امام حسين ميشنوه زياد تعجب نمي کنه. اما وقتي گفته ي بعضي علماي بزرگ رو مي خونه به تعجب ميفته . منظور زير سوال بردنشون نيست منظور پيدا کردن جواب اين سواله که چطور بزرگاني که شيعه روشون حساب باز ميکنه چنين نظزياتي رو بيان مي کنن . شايد اشتباه از جانب درک ناقص من از نوشته هاشونه .

    چگونه مي توان از نشستن در كنار جويبار ها لذت برد ؟ در حالي كه تشنگي، بهشت سيماي كودكان حسين را به كويري خشك مبدل كرده است ...

    چگونه مي توان از گذر كردن از باغ هاي پر ز شكوفه شاداب شد ؟؟؟ در حالي كه لاله هاي نيلوفري شده حسين يكي يكي به زير خاك مي روند ...

    چگونه مي توان بهار را ، جوانه زدن را ، احساس كرد ؟؟؟ در حالي كه سه ساله تازه شكفته حسين ، سر بي تن پدر را در بر دارد ...

    چگونه مي توان ؟؟؟ چگونه ... ؟؟؟!!!

    سلام ... چطوري ؟؟؟؟

    خب خدا رو شكر :d.::dd:d

    چي كار مي كني آبجي گل خودم ؟؟؟؟

    كجايي كه دلم تنگوليده برات 100000000000000000000000 تا ...

    بيا پيشم . خب ؟؟؟

    دوست دارم .@};-@};-@};-@};-

    منتظرم .

    برام دعا كن

    salam. beloget kheili bahale.

    forsate update nadashtam. dar avvalin forsat update mikonam

    .

    az inke be yadam boodi va baram payam gozashti moteshakeram

    کربلا بيت الحرامي ديگر است

    حاجيانش را مقامي ديگر است

    نيت اش ، ترک سر و تن گفتن است

    در پي اش ، تکبير در خون خفتن است

    شيعه گي آيا شکم پروردن است

    يا به روز جنگ ، عذر آوردن است؟

    شيعه يعني امتزاج نار و نور

    شيعه يعني راس خونين در تنور

    شيعه يعني بازتاب آسمان

    بر سر ني ، جلوه رنگين کمان

    شيعه بايد آبها را گل کند

    خط سوم را زخون کامل کند

    خط سوم خط سرخ اولياءست

    کربلا بارزترين منظور ماست

     <      1   2   3   4   5    >>    >