• وبلاگ : همسفرمهتاب
  • يادداشت : و بازهم خشم ......
  • نظرات : 31 خصوصي ، 114 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام

    براي از بين بردن خشم بايد با توجه به هر يك از عوامل تائثيرگذار راه و روش مناسب و راه كار عملى خاصى را اتخاذ كرد بدين منظور به نكات و مطالب زير توجه كنيد:

    1- قبل از هر چيز با توجه به توانايى ها و استعدادهاى خويش هدفى معقول و قابل دسترسى و مطابق با شرايط و امكانات موجود براى خود ترسيم نماييد (مثلا در ميان مدت هدف» گرفتن مدرك ليسانس در رشته ادبيات عرب «).

    2- به منظور رسيدن به هدف مورد نظر از يك برنامه مدون و جدول زمان بندى شده اى استفاده كنيد. روى يك ورق كاغذ روزهاى هفته را در يك ستون و ساعات شبانه روز را در ستونى ديگر يادداشت كرده كارهاى مختلف را- مطالعه كلاس استراحت خواب غذا خوردن خواب ورزش نماز و عبادت و- در ساعت و زمان خاصى نوشته و پس از تنظيم آن را فراروى خود قرارداده سعى كنيد طبق برنامه و جدول تهيه شده به انجام كارها و فعاليت هاى شبانه روزى بپردازيد.

    3- توجه داشته باشيد براى اوقات فراغت خود نيز برنامه ريزى كرده و در جدول تهيه شده وقتى را به آن اختصاص دهيد و در ساعت مقرر در طول روز يا هفته به آن بپردازيد.

    4- در صورتى كه احساس مى كنيد در راه انجام فعاليت هاى مختلف؛ درس و مطالعه و سست اراده شده ايد با خود شرط كنيد طبق برنامه تدوين شده عمل كنيد و در غير اين صورت خود را جريمه كنيد- مثلا كمك به صندوق صدقات يا گرفتن روزه و-.

    5- اگر افكار منفى و احساس ضعف و خودكم بينى باعث كم حوصلگى شما شده است با به خاطر آوردن توانايى ها و استعدادها و موفقيت هاى گذشته خويش و توجه به نقاط قوت زندگى يائس و نااميدى نسبت به آينده را به اميدوارى و خوشبينى نسبت به آينده تبديل كنيد.

    6- ياد خدا و توجه و توكل به ذات مقدس لايزال الهى و طلب كمك و يارى از او نقش موئثرى در ايجاد آرامش و اميد به آينده دارد بنابراين ياد و توجه و توكل به خداوند را در انجام كارها فراموش نكنيد.

    موفق باشيد