• وبلاگ : همسفرمهتاب
  • يادداشت : درس زندگي
  • نظرات : 41 خصوصي ، 392 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <    <<    6   7   8   9   10    >>    >
     
    + يك بيننده وبلاگ شما 

    سلام شما در لينك دوستان وبلاگ تون وبلاگي را بنام ياران عاشق گذاشتيد من وارد شدم اون جوهره عشق است شما به

    اشتباه ياران عاشق نوشتيد ....ممنونم و خدا نگهدارتان

    پاسخ

    سلام دوست گرامي . ممنون از ياد آوريتون . اين مشگل ناشي از اونجاست كه آدرس وبلاگ ايشون به نام ياران عشق بوده و من هم نام آدرس رو تو لينك گذاشتم . با تذكر شما اسم وبلاگ ايشون رو تصحيح كردم. ازشما براي اين دقت نظر تشكر مي كنم

    سلام

    عيدبر شما و خانواده ي محترمتان مبارك

    سلام عليكم

    من شرمنده ام

    شما درست مي فرماييد

    ولي راستش رو بخوايد بعد از شهيد ايليا انگار محيط وبلاگ برام جذابيتي نداره. يعني جذابيت هاش كم شده

    وگرنه مطمئنا دوستان شهيد ايليا دوستان من هم هستند و به قول شما مهمانان او مهمان من هم هستند. اميدوارم اونها هم منو ببخشند.

    احتياج به زمان دارم. اميدوارم شما هم بنده رو ببخشيد. اصلا هم حرفي از كلاس گذاشتن يا توقع هاي كاذب نيست.

    التماس دعا

    حيدر مدد

    اما اسلام حرمت خاصي براي قرباني قرار داد و پس از بيان ضرورت احترام به شعائر الهي [7]، در طرد آن سنت زشت جاهلي و براي بيان تقّربي که حاصل قرباني است، و چه بسا به همين جهت به قرباني موسوم شده، مي‏فرمايد :«نه گوشت ‏ها و نه خون ‏هاي آنها هرگز به خدا نمي‏رسد، آنچه به او مي‏رسد تقوا و پرهيزگاري شماست ... [8]»؛ زيرا اين آيه‏ي شريفه کعبه را از سنن جاهلي مزبور پيراسته مي‏دارد و از طرفي در دفع اين پندار که «چون خداوند از جهانيان بي ‏نياز است، پس قرباني بر حج ‏گزار واجب نيست»، اين نکته را اظهار مي‏دارد که اصل قرباني لازم است اگر چه خداوند از آن بي ‏نياز است و آنچه از اين قرباني به خداي سبحان مي‏رسد گوشت يا خونش نيست، بلکه روح کردار و جان عمل، که همان تقواست، به حضرتش مي ‏رسد. بنابر اين آنچه به خدا مي ‏رسد، باطن و روح عمل است. قرباني نيز مانند تمام اعمال و مناسک ديگر، حقيقتي دارد به نام تقوا، و قداست و تعالي قرباني از آنِ تقواست نه از آنِ گوشت و خون، «يناله التقوي منکم».

    حضرت امام سجاد «عليه‏السلام» در بياني نوراني، سرّ قرباني را اين بيان مي ‏کنند که حج

    «تقوي؛ روح عمل و عامل صعود»

    اسلام داراي مباني و ارکاني است که بر آنها بنا شده، بدانها قوام گرفته و بدون وجود آنها فرو مي ‏ريزد و از آن جز اسمي بي ‏مسمي برجاي نمي ‏ماند. حج يکي از اين ارکان است و آن سان پر اهميت است که خداوند درباره ‏ي ترک عمدي حج فرموده است:«... و هرکس کفر ورزد (و حج را ترک کند به خود زيان رسانيده)، خداوند از همه ‏ي جهانيان بي ‏نياز است [1]».

    حج به عنوان يادگار ابراهيم «عليه ‏السلام» و ميراث تمام پيامبران، مجموعه ‏اي کامل از دستورات عملي است که با نظمي خاص و قواعدي روشن در بازه ‏اي معين از زمان بايد به اجرا درآيد. مناسک حج از طريق وحي، تجلي يافته و رسول خدا «صلي ‏الله ‏و آله ‏و سلم»‏ اين مناسک را از جبرئيل، فرشته ‏اي که امين وحي و آموزگار همين مناسک به ابراهيم خليل «عليه‏السلام» بوده، فرا گرفته است.

    حج‏گزار پس از رمي جمره ‏ي عقبه [2] و پيش از حلق يا تقصير [3] در سرزمين مِنا گوسفند و يا گاو فرباني مي‏کند. اين سنت ويژه‏ي الهي در حج، موجب تقرب مخصوصي است که در عبادات ديگر کمتر يافت مي‏شود. توضيح اينکه، در جاهليت قرباني‏ از پليدي شرک مبرا نبود، بلکه همچون "لبيک"و نماز مشرکان، آميخته با شرک بود؛ چنانکه آنان به هنگام لبيک مي‏گفتند:«لبيک خداي لبيک، خداوندا دعوت تو را مي‏پذيرم، شريکي براي تو نيست الا شريکي که تو خود او و آنچه مُلک اوست را مالکي.

    سلام دوست گرامي

    عيد سعيد قربان بر شما و خانواده محترم مبارك باد

    اميدوارم در سايه الطاف الهي شاد و سر بلند باشيد

    بانو

    عيد سعيد قربان بر شما دوست گرامي مبارك

    اميدوارم در سايه الطاف الهي شاد و سر بلند باشيد

    با احترام

    بانو

    با سلام

    ماهم متقابلا اين عيد بزرگ ديني را به شما و خانواده محترمتان و همه خوانندگان خوب وبلاگتون تبريك مي گوئيم . ازاينكه شما را اينهمه با پشتكار مي بينيم خدا را شكر ميكنيم و برايتان آرزوي توفيق داريم .

    ساعت پيام شما ساعت ملكوتي و روحاني نماز شب بود . اميد كه مارا هم در اين سحرگاه عيد از دعاي خيرتان فراموش نكرده باشيد و در زيارتهايتان به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمكران ، محبان ولايت و اعضاي اين كانون مورد لطف و عنايت و دعا قرار دهيد.

    همانطور كه اعلام كرده ايم از يك هفته بعد از عيد غدير در اين وبلاگ مسابقه خواهيم داشت. و براي شركت در جشنواره علمي فرهنگي مهدويت نيز تا پايان بهمن ماه فرصت مي باشد.

    التماس دعا

    الهم عجل لوليك الفرج

    سلام خواهر نرگس خوبم

    قديما وقتي دير به دير بهت سر مي زدم مي اومدي و با يه گله خواهرانه و سري به داداش غريبت مي زدي اما از اون روزي كه گفتم نمي نويسم ديگه خبري ازتون نشد....

    آره اين دفعه من اومدم گله كنم اما چون روز عيده و خيلي خيلي به خواهر گلم ارادت دارم از خير اين كار مي گذرم و فقط ميگم برگشتم و چشم به راه حضور سبز و صميمي شما هستم..

    عيدتون هم بسيار مبارك

    سلام

    عيد شما مبارك

    با سلام

    از لطفتون ممنونم.

    عيد شما هم مبارك.

    ميگم قالبتون خيلي خوب شده. محتواي مطالبتونم خوبه، فقط تلاش كنيد از اين به بعد تا ميشه كوتاهتر بنويسيد. اينجوري مخاطبتون بيشتر لذت ميبره. موفق باشيد. يادتون نره دعا كنيد.

    سلام

    هيچ چيز مثل درس هاي زندگي نيست، اما نبايد فراموش كنيم كه زندگي رنگ داره بو داره و بهتر بگم يه وجود هست كه بعضي وقتا اونا فراموش ميكنيم. بعضي وقتا وجود زندگي خودمون را فراموش ميكنيم و هويت واقعي و شخصيت دروني مان را در پشت نقاب فريب پنهان مي كنيم. همواره در تلاش اينيم كه خودمان را جور ديگر نشان دهيم. اما به خدا بيايم خودم ان باشيم. با ذهن خودمان زندگي كنيم و براي علائق و دوست داتن هايمان دليل داشته باشيم كه دوست داشتن بدون دليل تنها يك روياي موقتي هست.

    هتل دلشكستگي من هميشه پذيراي بيدل هاي دل دريا است.

    شادكام باشيد .

    يا حق

    http://www.unchainedmelody.persianblog.com

    سلام دوست عزيز عيد سعيد قربان رو به شما دوست عزيز تبريک عرض ميکنم اميدوارم هر روز و شبتون عيد باشه... در ضمن من به روزم به من سر بزن اين دفعه به مناسبت تولد عسل بانو عشق هر روز و شبم سر زدي براي عشق من هم يک يادگاري بگذار ممنون ميشم عزيز...موفق باشي و پايدار


    سلام دوستان گرامي
    « قراري که برقرار نشد ( 4 ) »،
    چنين بروز شد: « با راننده خداحافظي کردند و از وي بخشش و حلاليت خواستند. راننده نيز تشکر کرد و وقت و اوقات خوشي را براي آنان آرزو نمود و دنبال کار خود را گرفت و رفت. حميد و ابراهيم و نرگس هم به طرف حرم راه افتادند.
    حضرت فاطمه معصومه ( س )، دختر امام موسي بن جعفر ( ع )، خواهر امام علي بن موسي الرضا ( ع )، دختري پاک و عاشق و عزيز و برادر جو، ريحانه خاندان عصمت و طهارت، چشمه جوشان طراوت و مهرباني و مهرورزي و جواني ... ».
    منتظر قدوم سبزتان هستم.
    موفق باشيد

     <    <<    6   7   8   9   10    >>    >