سفارش تبلیغ
صبا ویژن



بزمی به حریــم کبــریا برپا شد

کوثر ز خدا به مصطفی اعطا شد 

هر قطره ز آب کوثر افتاد به خاک

صد شاخه گل محمدی پیدا شد



فاطمه الگوی عفت و شرافت و حجاب

از جمله تعالیم اسلامی که فاطمه ی زهرا در مورد آن نهایت اهتمام را می فرمود مراعات شرافت زن و حفظ حیثیت او به وسیله حجاب و پوشش بود زیرا که صدیقه ی طاهره می دانستند که میلیونها رسوائی و جرم و زشتکاری به خاطر بی حجابی و لاقیدی زنان در امر پوشش و نیز اختلاط آنان با مردان بدون رعایت موازین شرعی پیش می آید یعنی همان اموری که متاسفانه امروزه در زمان ما و در جهان ما به نام آزادی زن و ترقی وی نامیده می شود.

و اگر شما خواننده ی عزیز، این مطلب را که بسیاری از جرایم و جنایات به خاطر عدم رعایت پوشش و عفاف زن صورت می گیرد قبول نداری و تصدیق نمی کنی روزنامه ها و مجلاتی را که هر روز و هر هفته در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی چاپ و منتشر شده و آزادی معروف شده ، و از سوغاتهای تمدن ماشینی غرب است به درستی دریابی. و فراموش نکن که صد یک این افتضاحات و فجایع و حوادث اسف انگیز در زمانی که زنان مقید به حجاب و عفاف بودند و به حلال و حرم معتقد می بودند و در آن زمانی که حتی از اینکه مردی غریبه آنانرا ببیند استنکاف داشتند واقع نمی گردید ولی امروزه که زنان جهان با نهایت بی اعتنائی و بی تفاوتی و بلکه رغبت و میل چهره ی خویش و اندام برهنه ی خود را در معرض دید صدها و بلکه هزاران نفر از مردان اجنبی قرار می دهند این همه جنایات و خیانت ها و بی عفتی ها را شاهد و ناظر هستیم و تاسف آور خواهد بود اگر زمانی پیش آید که زنان مسلمان نیز بخواهند از زنان پیشرفته غرب!! الگو بگیرند و زندگی خود را بر اساس زندگی آنان جهت بخشند؟!

در اینجا به بیان دو حدیث که متضمن و بیانگر اعجاب رسول خدا نسبت به سخن دخت گرانقدرش فاطمه ی زهراست می پردازیم تا ضمن تایید و تصدیق پیامبر مکرم درباره ی دختر عزیزش به میزان اهمیت و ارزشی که صدیقه ی طاهره به رعایت پوشش زن روا می دارند توجه یابیم:

ابو نعیم در حلیه الاولیاء جلد دوم صفحه 40 نقل می کند که:

رسول اکرم سوال فرمودند: ارزنده ترین و گرامیترین زیور و زینت برای زنان چیست؟ انس بن مالک گوید ما نتوانستیم پاسخ دهیم علی علیه السلام به منزل رفته و این سوال را به وی در میان نهاد فاطمه زهرا فرمودند: می خواستید بگوئید بهترین زیور زن آن است که مردان آنان را نبینند و آنان مردان را نبینند. پس علی علیه السلام به سوی رسول خدا آمده و این پاسخ را به عرض ایشان رسانید. پیامبر اکرم فرمودند: فاطمه درست گفته چه که او پاره ی تن من است".

این روایت به گونه ای دیگر هم نقل شده به این صورت که علی علیه السلام از فاطمه ی زهرا سوال کردند: بهترین چیز برای زنان کدامست؟ پاسخ دادند: اینکه آنان مردان را نبینند و مردان نیز ایشان را نبینند. این پرسش و پاسخ را علی علیه السلام برای رسول خدا نقل کرده و پیامبر فرمودند: همانا که فاطمه پاره ی تن من است.

ابن مغازلی شافعی در مناقب خود از علی بن الحسین( امام سجاد) نقل می کند:

مرد کوری از فاطمه ی زهرا اجازه خواست که وارد بر او شود( در خانه وارد شود) صدیقه ی طاهره خود را از وی پوشانید. پیامبر فرمودند: چرا خود را از او پوشاندی و حال آنکه وی ترا نمی بیند. پاسخ دادند: اگر او مرا نمی بیند من که وی را می بینم و مضافا شامه ی او که بوی مرا استشمام می نماید. پیامبر فرمودند: شهادت می دهم که تو پاره ی تن من هست

 

در انتظار ولادت باسعادت زلال کوثر 

شنید گوش دلم مژده از ولادت زهرا

گشود بلبل طبعم زبان به مدحت زهرا

فضاى کعبه منور شد از فروغ جمالش‏

صفا گرفت صفا از صفاى صورت زهرا

خداى اکبر و اعظم نکرده خلق به عالم

ز نسل حضرت آدم زنى به شوکت زهرا

به جز خدیجه کبرا که هست مظهر عصمت

نزاد مادر دیگر زنى به عصمت زهرا

بخوان حدیث کسا و بین که خالق یکتا

نموده خلقت دنیا براى خلقت زهرا

نهاده ساره سربندگى به پاى سر یرش

ستاده هاجر چو خادمان به خدمت زهرا

چو اوست نور حق و حق در او نموده تجلى

به غیر حق نشناسد کسى حقیقت زهرا

 

ای زهرای زندگی! ای اسوه عفاف! از تو می آموزیم: حیا و حجاب را در جامعه، متانت و ادب را در گفتار، سادگی و دوری از تجملات را در زندگی، تن پوش قناعت را در معاش، حسین پروری و زینب آفرینی را در تربیت!

ای زهرای نجابت! از تو درس می گیریم: تعالی روح و جان را در سایه عبادت، شکوه زندگی را در صفا و صداقت، حمایت از رهبری را در سیاست، و استقامت و نستوهی را در دفاع از امامت. از تو می آموزیم: سرنهادن بر سجاده عبودیت را، دست نیاز گشودن به آستان خدای بی نیاز را، زمزمه و راز و نیاز و نماز را، شیرینی کام جان با تلاوت قرآن را، یتیم نوازی و احسان و دستگیری از بینوا را، تلاش روزانه و نجوای شبانه را، دین شناسی، معرفت آموزی و پارسایی را. چگونه بودن را، و... چگونه زیستن را.

ای بتول بیداری و بزرگواری! سخنانت در زیبایی و عمق به وحی می ماند، رفتارت، آینه خلق و خوی "رسول الله"، قلب مهربانت، پناهگاه حسن و حسین و تکیه گاه شیر خدا بود. وجودت، یادآور محمد بود، سجودت، فرشتگان و قدسیان را به تسبیح و تقدیس وا می داشت، رضایت، رضای خدا و رسول بود و خشم و غضبت، خشم پروردگار! دانای رازها بودی و عالمه غیر معلمه! ای چشمه سار حکمت، دریای بیکران خصال نکوی تو از "دانش" و "وفا" و "حیا" موج می زند! در چهره ات حیای محمد (ص) نهفته است، در گفته ات، کلام پدر هست جلوه گر، ای مادر پدر!
ای فاطمه!... عشق را هم ز تو باید آموخت، و مناجات و عبودیت را، و صمیمیت را،
و خدا را هم، باید از کلام تو شناخت، که خانه دل از نام تو عرفان دارد.
  

سلام بر تو ای ژرفای آفتاب آفرینش!


ولادت با سعادت  سرور بانوان بهشت  ؛ فخر کائنات ،در بی همتای آفرینش  انسیه حورا، ریحانه دلها ،  فاطمه زهرا  (س) ، روز مادر و هفته بزرگداشت مقام زن  بر تمامی مادارن  فداکار و زنان سر افراز مسلمان مبارک باد

 



[ دوشنبه 86/4/11 ] [ 6:37 عصر ] [ نرگس الهی ] [ نظر ]
دوستان










بازدیدهای وب
امروز: 14
دیروز: 22
تاکنون: 461141
تعداد یادداشت ها: 131
موسیقی وب