سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

ای پرچمدار شیعه و رئیس مذهب جعفری،
ای بلند اختر ! ای ششمین نور سرمدی
درشب هجران تو عالم دگرگون شده است
تاریخ از کدام مصیبت تو شکوه کند!؟
آری تاریخ شرمنده از حکایت غریب توست
 
  

توای مولای من، زبان رسای اسلام بودی ومبین شعریعت مصطفی صلی الله علیه،
با سخنان حکیمانه ، منطقی استوار ، علمی  سرشار برگزیده روزگاربه شما میامدی
وبنده شایسته پرودگار بودی درسالهای سیاهی که ابرهای سلطه امویان جهان اسلام
راتیره کرده و در سالهای تیره تر، که حکومت عباسیان مسلمان را به تیرگی نشاند
توخورشید دین و دانش مدینه بودی ، تو نهال حق را آبیاری کردی تا که بذر ایمان
پاگرفت و دین به نام تو زنده شد ، در خت علم در بوستان کلامت روئید و به برگ و 
بار نشست، گلشن فضل ازچشمه دانش تو سیراب شد، کتاب فقه، با "الفبای صادقی"
نگاشته شد، فقیهان دین مدار ، خوش چین حدیث و حکمت صادقی تواند، وامروز هر
جا شیعه ای هست ، جعفری ست

سلام دوستان                                                                                                 

بعد از مطالبی که در خصوص خشم براتون نوشته بودم ، در نظر داشتم  در مورد بخشش هم بنویسم ، اما کسالت جسمی و نیز مناسبتهای مختلفی که پیش رو داشتیم من جمله ماه مبارک رمضان موجب شد که این مطلب به تاخیر بیافته ، الان فرصت رو مناسب دیدم که به انی موضوع بپردازم ، امیدوارم که این نوشته بسیار مختصر بتونه تاثیر مثبتی در وجودشما و بهبود روابط اجتماعی تون داشته باشه .  

  

به گفته روانشناسان یکی از دلائل افسردگی ها و ناآرامیهای روانی که ما اغلب از آن غافلیم ، آن است که ما نمی توانیم دیگران را ببخشیم ، و بدتر آنکه حتی نمی توانبم خودمان را ببخشیم . در حالیکه به تجربه میدانیم که در پس یک بخشش  چقدراحساس آرامش می کنیم ، در قرآن کریم هم می بینیم که خداوند به عناوین و عبارات مختلف سفارش بر بخشش، نیکوئی ، اصلاح روابط ، چشم پوشی .... نموده (فاعفوا ...واصفحوا...تصلحوا، تصفحوا...تحسنوا ...). شاید باور نکنید  اما یک بخشش واقعی و اصیل ، قدرت برپائی انقلابی میمون و مبارک را در روان ما خواهد داشت ، به طوری که بتوانیم با کمترین و ساده دترین عمل ، معنای واقعی زنده بودن را تجربه کنیم
حقیقت آن است که بخشش شرایطی دارد که من در حد بضاعت به آنها می پردازم
اولین و اصلی ترین شرط بخشش آن است که ما بدون چشمداشت ، خود و دیگران را ببخشیم و منتظر جبران آن نمانیم . زیرا همین انتظار برای تلافی عمل ما توسط دیگران دوباره لحظه هایمان را نابود خواهد کرد . شرط مهم و جالب دیگر بخشش آن است که ما نباید بدی های دیگران را فراموش کنیم ، بلکه باید آنها را ببخشیم. «ماهاتما گاندی» در این زمینه میگوید : نمی توانم  فراموش کنم ، بلکه می توانم ببخشم. زیرا که فراموش کردن کار انسانهای ابله است و بخشش کار انسانهای بزرگ .

پس  بیائید از حالا اینگونه زندگی کنیم ؛ ببخشیم و برویم ، بی چشمداشت ، بی فراموشی . زیرا که لسان اللغیب ، حافظ بزرگ میفرماید:

تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار

که رحم اگر نکند مدعی ، خدا بکند

 حفظ دوستیها ، پایداری پیوندهای عاطفی ، امنیت خاطر، زندگی شیرین ، آرامش روح ....و شادی دل ، همه و همه حاصل چنین بخششی ست .

در کتابی خوندم : دوست شما همان دعای شماست که مستجاب شده است . همان مزرعه شماست که در آن باعشق دانه می کارید و با شکر درو می کنید ، سفره طعام  و شعله آتشدان شماست ، زیرا گرسنه نزد او می آئید و سیر می شوید و در کنارش آرامش می جوئید .در اقلیم دوستی ، همه اندیشه ها ، همه آرزوها و همه انتظارات بی هیچ کلمه ای به دنیا می آیند و میان دو دوست تقسیم می شوند ، پس بگذار بهترین بخش هستی تو از آن دوست باشد . اگر او دریای وجودت را هنگام جزرآب دیده است ، بگذار در مد آن نیز تجربه اش کند ، و بگذار که در پیوند شیرین دوستی ، خنده و شادی با شد و شریک شدن در لذتهای یکدیگر

        دلتان لبریز مهر- لبتان خندان - ایام به کام 

                           


[ دوشنبه 85/8/8 ] [ 3:58 عصر ] [ نرگس الهی ] [ نظر ]
دوستان










بازدیدهای وب
امروز: 47
دیروز: 49
تاکنون: 461303
تعداد یادداشت ها: 131
موسیقی وب