• وبلاگ : همسفرمهتاب
  • يادداشت : شد كعبه حرمخانه ميلاد علي
  • نظرات : 41 خصوصي ، 109 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <    <<    6   7   8      >
     
    + پريسا 

    + پريسا 

    زينب در زير تازيانه روزگار آبديده مى شود تا پيام رسان عاشورا باشد.
    از هـمـيـن رو زمانى كه پسرعمويش , عبداللّه بن جعفر, به خواستگاريش مى آيد, شرط مى كند: در رفتن به خانه برادرم (حسين ) آزاد باشم و هرگاه اوبه مسافرت رفت , من نيز بايد با او بروم !!.
    مصيبت شهادت اميرمومنان على (ع ) و امام حسن مجتبى (ع ), زينب را آبديده تر مى كند.
    آن گاه زمان هجرت فرا مى رسد و در سال 60 هجرى , به همراه برادرش امام حسين (ع ), از مدينه به مكه و از آن جا به طرف كربلا حركت مى كند.
    كـربـلا صـحنه شهادت برادران و برادرزادگان زينب و منظره تماشايى به خون نشستن محمد و عون , دو رزمنده قهرمان و شجاعى است كه در دامان زينب پرورش يافته اند.
    زيـنـب , نـاظر اين صحنه هاست و همه اينها از زينب , دختر على (ع ), شيرزنى مى سازد كه از عصر عاشورا, قافله سالار كاروان اسيران آزاديبخش مى شود.
    پـس از آتـش گرفتن خيمه ها در شب يازدهم محرم الحرام سال 61 هجرى قمرى و با وجود فشار غـم هـا بر قلب زينب , در نيمه شب با قدى خميده به نماز شب مى ايستد و فرداى آن به همراه امام سجاد(ع ) و ديگر اسرا, راهى كوفه مى شود.

    + پريسا 

    حضرت زينب کبري (عليها السلام)
    حضرت زينب , دختر على بن ابيطالب (ع ) و فاطمه زهراى است .
    او زنـدگـى شـيـريـنـش را در كـنـار پـدر و مـادر و جد بزرگوارش (نبى گرامى اسلام (ص و برادرانش (امام حسن و امام حسين (ع )) آغاز كرد.
    زندگى پررنج و مشقت زينب (س ) پس از پنج سالگى ـ مقارن با رحلت پيامبر اكرم (ص ) ـ آغاز شد و در فاصله اى بسيار كوتاه , پس از مرگ پيامبر, وى شاهد مادرى بود كه در بين درب و ديوار فرياد مى زد: اى فضه , مرا درياب !.
    هزاران غم , يكى پس از ديگرى , ميهمان قلب كوچك دختر زهرا شد.
    ناراحتى غصب خلافت پدر, بردن على بن ابيطالب (ع ) به اجبار و با پاى برهنه به مسجد, تازيانه هايى كه بر بازوى مادر مى نشست و سرانجام موج سنگين رحلت زهراى مرضيه ى , كمر زينب را شكست .
    گويى زينب , از همين آغاز راه , در برابر طوفان تازيانه غم ها قرارمى گيرد تا روزى بتواند همه غم و رنج هستى را بر دوش كشد!.
    غـم و رنـجـى كه پدر در كوفه از آن خبر داده است : روزى زينب در كلاس تفسيرش براى بانوان , سوره كهيعص را تفسير مى كرد.
    على (ع ) وارد شد و از دخترش پرسيد: كهيعص را تفسير مى كنى ؟!.
    زينب عرض كرد: آرى .
    على (ع ) فرمود: اى نور ديده !.
    ايـن حـروف , رمـزى است در مصيبت وارده بر شما عترت پيغمبر و شايد فرموده باشد: كاف , رمز كربلا است , هاء اشاره به هلاكت عترت دارد, ياء يعنى يزيد,آن كه بر حسين ستم مى كند, عين كنايه از عطش ابى عبداللّه است , و صاد اشاره به صبر دارد.
    + پريسا 
    وفات حضرت زينب کبري سلام الله عليها تسليت باد
    + پريسا 

    سلام نرگسم. خوبي خواهر عزيزم ؟ ببخشيد اين مدت خيلي گرفتار بودم نشد بيام بهت سر بزنم. ميلاد امام عدل و مظلوميت رو تبريك مي گم و همچنين وفات زينب كبري سلام الله عليها رو تسليت عرض مي كنم. توروخدا تو اين روزهاي نوراني منو فراموش نكن . خصوصا در اعمال ام داوود يادم كن.

    نيمه رجب، هجران غم انگيز احياگر حماسه هاي جاويد

    کربلا، حضرت زينب (س) را به سوگ مي نشينيم.

    اي شکوه حماسه در سراپرده حيرت! اي زخم خورده نينوا! اي بانوي

    خورشيدهاي دربند! اي زينب قهرمان! تو که خود، وسعتي به اندازه همه

    سوگ هاي آفرينش داشته اي، تو که خود درياي بي کران اشک را، ساحل

    بودي، چگونه بايد بر تو سوگواري نمود که ما سوگواري را از تو يادگار داريم.

    تو که آواز سرخ کربلا را از حنجره بردباري ات، به گوش تاريخ رساندي و

    اگر اين حنجره صبوري و آن نطق آتشين تو در کاخ يزيديان نبود، داستان جان

    سوز آن ظهر عطشناک در کوچه هاي تاريخ به دست فراموشي سپرده ميشود.

    با سلام خدمت خواهر بزرگوارم

    سلام عزيز معلوم ميشه کجايي؟ اصلا ما رو فراموش کردي به ما سر بزن خوشحال ميشم لينك ما رو هم كه برداشتي باشه ممنون موفق باشي ياحق

    جهان را صاحبي باشد خدا نام ....

    اينجا كعبه است ، مهمانخانه علي (ع) پس اي يكتاپرستان بر گردش طواف كنيد و به سويش نماز گذاريد .

    ميلاد امام المتقين حضرت علي ( ع ) مبارك و فرخنده باد

    ارادت.ممنون از حضورتان.بابت تاخير ببخشيد ولي بقول مولا عيد روزيه كه توش گناه نكنيم و نباشه.پس عيد شما مبارك.

    سلام خواهر گلم

    عيدتون مبارك .

    اميدوارم به حق اين روز عزيز هميشه سرزنده تر وشاداب تر از قبل تو مسير عرفانيتون ادامه بديد .

    التماس دعا .يازهرا

    به نام خداوند بخشنده ي بخشايشگر
    سلام
    ژوزش بابت تاخير. عيدت مبار مبارك عيدت مبارك عيدت عيدت مبارك مبارك مبارك. بابت سرزدنتم ممنون. البته خوشحال ميشم تو وبلاگ عاشق قديمي ژيام بزاري. موفق باشي و رستگار

    ( بنام تو اي ارام جان )

    علي اي هماي رحمت تـو چه آيتي خدا را

    كه به ما سوا فكندي همه سايه ي خدا را

    كــاش علـــي شـويـم و عــالي باشيم

    هـم سفره ي كاسه ي سفالي باشيم

    چون سكه بـه دست كـودكي برق زنيم

    نــان آور سـفـــره هــاي خــالـي باشيم


    طلوع خورشيد عدالت گستر از افق كعبه و جلوه علوي خانه زاد الهي و ولادت با سعادت ساقي كوثر ، شافع محشر ، مولاي عاشقان ، اسوه ي متقيان و امير مومنان مولي الموحدين علي عليه السلام را بر تمام عاشقان و شيفتگان حضرتش تبريك و تهنيت عرض مينمايم

    عزت زياد ..... يا علي مدد

    با سلام و عرض تبريك عيد ولادت خدمت خواهر خوب و بزرگوارم.

    از الطاف و محبت‌هاي هميشگي‌تان نسبت به حقير و همچنين از بابت تشريف‌فرمايي و ابراز محبت در خصوص فوت پدرم صميمانه سپاسگزارم. شما هميشه نسبت به حقير لطف و محبت داشته و داريد و اين چيزي نيست كه از ذهن و ياد حقير پاك شود و به فراموشي سپرده شود. خداوند روح پدر بزرگوار شما را نيز غزيق رحمت خويش گرداند و اميدوارم هيچ‌گاه سايه غم به دلتان راه نيابد. هيمن كه پس از اطلاع قدم رنجه فرموديد و حقير و پدر مرحومم را مورد لطف و عنايت خويش قرار داديد برايم موجب امتنان بسيار است. اميد آن‌كه بتوانم در شادي‌هايتان جبران نمايم. بهترين‌هاي دنيا و آخرت را برايتان آرزومندم.

    التماس دعا

    برادر و وزير

    از آغاز نبوت سه سال گذشته است; پيامبر دعوت خود را علنى نكرده و رسالت‏به صورت ماجرايى پنهان باقى مانده است،زيرا اعلان دعوت به معنى جبهه گيرى در قبال تمام مردم مكه نسبت‏به چيزى بود كه پذيرا نبودند و پافشارى در مردود شمردن آن داشتند و تا پاى جان با آن مبارزه مى‏كردند.
    محمد خاتم انبيا است و رسالتش پايان رسالتهاى آسمانى است.اين بدان معنى است كه بايد پيروز گردد و تا ابد بماند.از آنجا كه خداوند مطابق معمول همه كارها را با وسايل طبيعى‏شان انجام مى‏دهد،پيامبرش را مامور نكرد تا براى دعوت به اسلام يكباره با همه مردم روبرو شود،زيرا كه اين كار ممكن بود به شكست رسالت منجر گردد،تا به پيروزى آن;بلكه خداوند اراده فرموده است تا دعوت بتدريج انجام گيرد.در نتيجه،پس از گذشت‏سه سال از آغاز نبوت به پيامبرش فرمان داد تا دعوت خويش را از نزديكترين وابستگان خويش آغاز كند:
    «نزديكترين خويشانت را بيم ده،و براى كسانى كه از مؤمنان پيرو تو شدند،فروتن باش،و اگر از تو نافرمانى كردند،پس بگو من از عملى كه انجام مى‏دهيد بيزارم‏» (1) .
    پس،نزديكترين خويشاوندانش-به هر حال-اگر چه دعوت او را اجابت نكنند،كم آزارتر از ديگران خواهند بود.چه بسا كه در ميان آنان فردى نيرومند با اخلاصى‏فراوان،آماده براى فداكارى پيدا شود،وزير او گردد و به همراه او با سختيها روبرو شود و سپرى باشد كه او را از خطرهاى بسيار نگهدارد و در سازمان دادن يك امت و دولت‏ياور او شود.
     <    <<    6   7   8      >