• وبلاگ : همسفرمهتاب
  • يادداشت : ميلاد خاتم نبوت و صادق آل محمد مبارك باد
  • نظرات : 15 خصوصي ، 72 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5      >
     

    با سلام خدمت شما خواهر گرامي

    خيلي خوب مي نويسيد .حركت در مسير قرآن واهل بيت(ع) سعادتي است كه خدا وند به بندگان خوب خويش عنايت ميكند . از اين جهت به شما كه با حركت در اين مسير مقدّس ،در جهت نشر افكار اسلامي گام بر ميداريد تبريك عرض مي كنم

    راستي!!هرچند كمي دير شده ولي:

    ميلاد دونر اهل بيت(ع) را نيز به شما تبريك عرض ميكنم

    بسم رب المهدي (عج)
    به اميد خدا و با کمک و ياري او و امام عصر (عج) ان شاالله در وبلاگ (روزگار رهايي) دوره ي دوم ختم قرآن گروهي جهت سلامتي و تعجيل در فرج آن حضرت برگزار خواهد شد.
    عزيزاني که تمايل به اين ختم قرآن گروهي دارند در قسمت نظرات وبلاگ همراه با جزء انتخابي اعلام آمادگي کنند.

    اجرتان با حضرت

    التماس دعا

    يا علي

    + پريسا 
    ولادت امام صادق (عليه السلام)


    دوران حمل بسر آمد وسرانجام اودرربع آخر قرن اول هجري ، دربيت امامت و ولايت بدنيا آمد. درمورد تاريخ ونيز ولادت او اختلاف است. تاريخهاي مختلف راجع به روز ولادت چنين ذکر کرده اند که او:
    - روزجمعه بهنگام طلوع فجر بدنيا آمد.
    - روز دوشنبه بهنگام طلوع فجر بدنيا آمد.
    درمورد ماه ولادت نوشته اند که او:
    - در17ربيع الاول بدنيا آمد .
    - اول ماه رجب بدنيا آمد.
    - سيزده هم ربيع الاول بدنيا آمد.
    درمورد سال ولادت اونوشته اند که او:
    - درسال 83هجري بدنيا آمد.
    - درسال 80 هجري بدنيا آمد.
    برخي از مورخان حتي سال 86راهم ذکر کرده اند ولي معروفترآن ، سال هاي 83-86است آنچه راکه نزد شيعيان وبزرگان تاريخ مشهور است ولادت درصبح روزجمعه 17ربيع الاول سال 83 هجري است ومرحوم شهيد اول ، کفعمي وطبرسي وديگران درکتب خود آن راذکر کرده اند.
    بهنگامي که درولادت اواختلاف باشد درمورد سال امامت ، مدت امامت ، تاريخ وفات وميزان عمراو نيزاختلاف خواهد بود. محل ولادت اوراشهر مدينه ذکر کرده اند
    + پريسا 
    + پريسا 
    + پريسا 
    مراسم نامگذارى پيامبر اسلام

    روز هفتم فرا رسيد.«عبد المطلب‏»،براى عرض سپاسگزارى به درگاه الهى گوسفندى كشت و گروهى را دعوت نمود و در آن جشن با شكوه،كه از عموم قريش‏دعوت شده بود،نام فرزند خود را«محمد»گذارد.وقتى از او پرسيدند:چرا نام فرزند خود را محمد انتخاب كرديد،در صورتى كه اين نام در ميان اعراب كم سابقه است؟گفت:خواستم كه در آسمان و زمين ستوده باشد.در اين باره‏«حسان بن ثابت‏»شاعر رسولخدا چنين مى‏گويد:
    فشق له من اسمه ليجله
    فذو العرش محمود و هذا محمد
    آفريدگار،نامى از اسم خود براى پيامبر خود مشتق نمود.از اين جهت(خدا) «محمود»(پسنديده)و پيامبر او«محمد»(ستوده)است و هر دو كلمه از يك ماده مشتقند و يك معنى را مى‏رسانند. (1)
    قطعا،الهام غيبى در انتخاب اين نام بى‏دخالت نبوده است.زيرا نام محمد،اگر چه در ميان اعراب معروف بود،ولى كمتر كسى تا آن زمان به آن نام ناميده شده بود.طبق آمار دقيقى كه بعضى از تاريخ نويسان بدست آورده‏اند،تا آن روز فقط شانزده نفر به اين اسم نامگذارى شده بودند.چنانكه شاعر در اين باره گويد:
    ان الذين سموا باسم محمد
    من قبل خير الناس ضعف ثمان (2)
    كسانى كه به نام محمد،پيش از پيامبر اسلام نام گذارى شده بودند،شانزده نفر بودند.
    ناگفته پيداست كه:هر چه مصداق يك لفظ كمتر باشد،اشتباه در آن كمتر خواهد بود و چون كتابهاى آسمانى،از نام و نشان و علائم روحى و جسمى او خبر داده بودند،بايد علائم آن حضرت آنچنان روشن باشد كه اشتباه در آن راه پيدا نكند.يكى از آن علائم، نام آن حضرت است.بايد مصداق آن به قدرى كم باشد،كه راه هر گونه ترديدى را در تشخيص پيامبر گرامى از بين ببرد.مخصوصا هنگامى كه بقيه اوصاف و علائم وى ضميمه نام او گردد.در اين صورت،بطور واضح كسى كه انجيل و تورات از ظهور او خبر داده است،به خوبى شناخته خواهد شد.
    اشتباه خاورشناسان
    قرآن مجيد،رسول گرامى را به دو و يا چند نام معرفى مى‏كند. (3) در سوره‏هاى آل عمران و محمد و فتح و احزاب،در آيه‏هاى 138 و 2 و 29 و 40،او را به نام‏«محمد»و در سوره‏«صف آيه 6»به نام‏«احمد»خوانده است.علت داشتن دو نام اينست كه:مادر رسولخدا،پيش از جدش،نام او را«احمد»گذارده بود،چنانكه در تاريخ منعكس است. (4) بنابراين،آنچه را بعضى از خاورشناسان در مقام اعتراض گفته‏اند كه:«انجيل‏»،به تصريح قرآن،در سوره‏«صف آيه 6»،ظهور پيامبرى را بشارت داده است كه نام او احمد است نه محمد،و شخصى كه مسلمانان به رهبرى او معتقدند،نام او«محمد»است نه احمد،بى اساس است. زيرا قرآنى كه پيامبر ما را به نام‏«احمد»معرفى نموده است،در چند جا او را به نام‏«محمد»خوانده است.اگر مدرك آنها براى تعيين نام اين پيامبر،قرآن مجيد باشد(چنانكه همانست)،قرآن او را به هر دو اسم ناميده،و او را در جائى به نام محمد و در جاى ديگر«احمد»معرفى نموده است
    .
    + پريسا 
    ولادت پيامبر اكبرم (ص)

    عموم سيره‏نويسان اتفاق دارند كه، تولد پيامبر گرامى در عام الفيل، در سال 570 ميلادى بوده است. زيرا آن حضرت به طور قطع، در سال 632 ميلادى در گذشته است، و سن مبارك او 62 تا 63 بوده است. بنابراين، ولادت او در حدود 570 ميلادى خواهد بود.
    اكثر محدثان و مورخان بر اين قول اتفاق دارند كه تولد پيامبر، در ماه «ربيع الاول» بوده، ولى در روز تولد او اختلاف دارند. معروف ميان محدثان شيعه اينست كه آن حضرت، در هفدهم ماه ربيع الاول، روز جمعه، پس از طلوع فجر چشم به دنيا گشود، و مشهور ميان اهل تسنن اينست كه ولادت آن حضرت، در روز دو شنبه دوازدهم همان ماه اتفاق افتاده است. (1)
    + پريسا 
    + پريسا 
    + پريسا 
    + پريسا 

    زندگينامه امام جعفر صادق(ع)
    امام جعفر صادق (ع) در پگاه روز جمعه يا دوشنبه هفدهم ربيع الاول سال 80 هجرى، معروف به سال قحطى، در مدينه ديده به جهان گشود. اما بنا به گفته شيخ مفيد و كلينى، ولادت آن حضرت در سال 83 هجرى اتفاق افتاده است. لكن ابن طلحه روايت نخست را صحيح ‏تر مى‏داند و ابن خشاب نيز در اين باره گويد: چنان كه ذراع براى ما نقل كرده، روايت نخست، سال 80 هجرى، صحيح است. وفات آن امام (ع) در دوشنبه روزى از ماه شوال و بنا به نوشته مؤلف جنات الخلود در 25 شوال و به روايتى نيمه ماه رجب سال 148 هجرى روى داده است. با اين حساب مى‏توان عمر آن حضرت را 68 يا 65 سال گفت كه از اين مقدار 12 سال و چند روزى و يا 15 سال با جدش امام زين العابدين (ع) معاصر بوده و 19 سال با پدرش و 34 سال پس از پدرش زيسته است كه همين مدت، دوران خلافت و امامت آن حضرت به شمار مى‏آيد و نيز بقيه مدتى است كه سلطنت هشام بن عبد الملك، و خلافت وليد بن يزيد بن عبد الملك و يزيد بن وليد عبد الملك، ملقب به ناقص، ابراهيم بن وليد و مروان بن محمد ادامه داشته است.
    كنيه مادر امام (ع) را ام فروه گفته ‏اند. برخى نيز كنيه او را ام القاسم نوشته و اسم او را قريبه يا فاطمه ذكر كرده ‏اند. كنيه آن حضرت ابو عبد الله بوده است و اين كنيه از ديگر كنيه ‏هاى وى معروف‏تر و مشهورتر است. محمد بن طلحه گويد: برخى كنيه آن حضرت را ابو اسماعيل دانسته ‏اند. ابن شهر آشوب نيز در كتاب مناقب مى‏گويد: آن حضرت مكنى به ابو عبد الله و ابو اسماعيل و نيه خاص وى ابو موسى بوده است.

    لقب امام صادق (ع)
    آن حضرت القاب چندى داشت كه مشهورترين آنها صادق، صابر، فاضل و طاهر بود. از آنجا كه وى در بيان و گفتار راستگو بود، او را صادق خواندند.

    + پريسا 

    + پريسا 

    سلام نرگس عزيزم. عيد ميلاد خجسته سيد انبياء و اوصيا ، محمد مصطفي و ميلاد ششمين ستاره درخشان آسمان امامت و نبوت ، امام جعفر صادق عليه السلام را به تو گلم تبريك ميگم

    سلام
    « وَكُنِ اللَّهُمَّ بِعِزَّتِكَ لِى فِى الاَْحْوَالِ كُلِّهَا رَؤُوفاً ، وَعَلَىَّ فى جَمِيعِ الاُْمُورِ عَطُوفاً »

    « خدايا ! به عزّتت در همه ى احوال و در همه ى امور بر من رئوف و مهربان باش » .
    بعد از زمستاني بي کران چشمهاي در خواب تنيده ام را باز کردم و بهاري شدن را به آرزو نشستم حال که بهاري شدن را به آغاز نشستم بگذار با يار نيز چندي سخن بگويم

    گاهي وقت ها به اين نتيجه رسيده‏ام كه آبروي فرستادن يك صلوات را هم ندارم.

    و اگر نبود اميدم به خدا، به خودم اجازه جاري كردن صلوات بر زبانم را نمي‏دادم.

     <      1   2   3   4   5      >