• وبلاگ : همسفرمهتاب
  • يادداشت : شب ، علي ، شهادت، قدر
  • نظرات : 45 خصوصي ، 229 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    + پريسا 
    Health, Happiness, Prosperity !
    + پريسا 
    + پريسا 
    Eid Mubarak !
    + پريسا 
    + پريسا 
    + پريسا 
    + پريسا 

    + پريسا 
    + پريسا 
    + پريسا 
    + پريسا 
    + پريسا 
    دعاى وداع ماه مبارك رمضان

    شيخ صدوق رحمة الله عليه براى وداع ماه مبارك رمضان دعائى ذكر كرده كه مى‏گويد: ابو بصير از امام صادق (عليه السلام) روايت كرده كه حضرت فرمود: «تقول فى وداع شهر رمضان «اللهم انك قلت فى كتابك المنزل على نبيك المرسل و قولك الحق شهر رمضان الذى انزل فيه القرآن هدى للناس و بينات من الهدى و الفرقان، و هذا شهر رمضان قد انصرم فاسالك بوجهك الكريم، و كلماتك التامات ان كان بقى على ذنب لم تغفره و تريد ان تحاسبنى به او تعذبنى عليه او تقايسنى به ان يطلع فجر هذه الليلة، او ينصرم هذا الشهر الا و قد غفرته لى يا ارحم الراحمين‏» (1)
    در وداع ماه مبارك بگوئيد، بار پروردگارا تو خود گفتى در كتاب مقدس كه بر نبى مرسلت نازل فرموده‏اى و قول تو حق است كه ماه رمضان كه در او قرآن نازل شده و مايه هدايت و رستگارى مردم و دلائل آشكار از هدايت و وسيله تشخيص حق از باطل مى‏باشد، اينك ماه رمضان به پايان رسيد «و فيوضاتش تا سال آينده از ما قطع شد» پس تقاضا مى‏نمايم از تو به آبروى گراميت، و كلمات تام و تمامت، اينكه اگر بر من گناهى باقى مانده ( و پاك نشدم) كه هنوز آن گناهم را نيامرزيدى، و اراده حسابرسى او را دارى، يا مى‏خواهى به آن گناه باقيمانده عذابم كنى، و يا به اندازه گناهم عقوبت نمائى، تا اينكه طلوع كند فجر اين شب، يا پايان پذيرد اين ماه مبارك، مگر آنكه آن گناهانم را بيامرزى و از تقصيرم در گذرى، اى مهربانترين مهربانان. (2)
    + پريسا 
    خطبه حضرت امير (عليه السلام) در روز عيد فطر
    اميرالمؤمنين على(عليه السلام) در يكى از اعياد فطر خطبه‏اى خوانده‏اند و در آن مؤمنان را بشارت و مبطلان را بيم داده‏اند.
    خطبه اميرالمومنين على بن ابى طالب عليه السلام يوم الفطر فقال: ايها الناس! ان يومكم هذا يوم يثاب فيه المحسنون و يخسر فيه المبطلون و هو اشبه بيوم قيامكم، فاذكروا بخروجكم من منازلكم الى مصلاكم خروجكم من الاجداث الى ربكم و اذكروا بوقوفكم فى مصلاكم و وقوفكم بين يدى ربكم، و اذكروا برجوعكم الى منازلكم، رجوعكم الى منازلكم فى الجنه.
    عباد الله! ان ادنى ما للصائمين و الصائمات ان يناديهم ملك فى آخر يوم من شهر رمضان، ابشروا عباد الله فقد غفر لكم ما سلف من ذنوبكم فانظروا كيف تكونون فيما تستانفون
    اى مردم! اين روز شما روزى است كه نيكوكاران در آن پاداش مى‏گيرند و زيانكاران و تبهكاران در آن مايوس و نا اميد مى‏گردند و اين شباهتى زياد به روز قيامتتان دارد، پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جايگاه نماز عيد شدن به ياد آوريد خروجتان از قبرها و رفتنتان را به سوى پروردگار، و با ايستادن در جايگاه نماز به ياد آوريد ايستادن در برابر پروردگارتان را و با بازگشت‏به سوى منازل خود، متذكر شويد بازگشتتان را به سوى منازلتان در بهشت‏برين، اى بندگان خدا، كمترين چيزى كه به زنان و مردان روزه‏دار داده مى‏شود اين است كه فرشته‏اى در آخرين روز ماه رمضان به آنان ندا مى‏دهد و مى‏گويد:
    «هان!بشارتتان باد، اى بندگان خدا كه گناهان گذشته‏تان آمرزيده شد، پس به فكر آينده خويش باشيد كه چگونه بقيه ايام را بگذرانيد.»
    + پريسا 

    درد دل با يوسف زهرا

    سي شب به تو التماس کردم
    اين لحظه جواب طالب ام من
    خواهي بنواز و خواه رد کن
    احسان و عتاب طالب ام من
    از کوي تو بوي عطر آمد
    برخيز که عيد فطر آمد
    امشب که منم فتاده عشق
    ساقر بزند ز باده عشق
    خطي تو بيا بخوان برايم
    از نامه سرگشاده عشق
    آن نامه که دادي از برايم
    با مطلع بي فتاده عشق
    گفتي که سحر بيا به کويم
    اي خسته ز سير جاده عشق
    مائيم ولي تو مخور غم
    اي بنده خانزاده عشق
    از کوي تو بوي عطر آيد
    بر خيز که عيد فطر آيد
    تا يار ز در نيايد امشب
    اي کاش سحر نيايد امشب
    بيرون نروم زميهماني
    تا يار ز در نيايد امشب
    امضا نشود کتاب ما تا
    از يار خبر نيايد امشب
    اين سي شب و روز ما نه ارزد
    تا او به نظر نيايد امشب
    در دام فراغ جان سپارم
    آن ماه اگر نيايد امشب
    از کوي تو بوي عطر آيد
    بر خيز که عيد فطر آيد
    خواهم ملکت شوم نگارا
    گرد فدکت شوم نگارا
    کي گل کني اي شقايق عشق؟
    تا شاپرکت شوم نگارا
    بر دوش نسيم صبحگاهي
    چون قاصدکت شوم نگارا
    هنگام نماز عيد بند
    تحت الهنکت شوم نگارا
    بر گرد حريم تو به پرواز
    مثل ملکت شوم نگارا
    از کوي تو بوي عطر آمد
    بر خيز که عيد فطر آمد
    امسال به قيمتم بيفزاي
    بر عشق و ارادتم بيفزاي
    جبرئيل گسيل خدمتم کن
    بر شوق ولايتم بيافزاي
    پر سوخته از شرار عشقم
    سوزي به حرارتم بيفزاي
    انفاس مرا محمدي کن
    بر بار رسالتم بيفزاي
    از نور علي منورم کن
    بر نور هدايتم بيفزاي
    از کوي تو بوي عطر آمد
    بر خيز که عيد فطر آمد
    هو کش که ترانه اي بسازم
    از ناله زبانه اي بسازم
    در دوره پر فراق عصيان
    با اشک شبانه اي بسازم
    اي دوست کنار خانه خود
    اذنم بده خانه اي بسازم
    بر بام حريم عشقت اي يار
    بگذار که لانه اي بسازم
    يک بوسه دهي اگر بر اين
    + پريسا 
    فطر آمد ...
    رمضان زيبايي ها رفتند و فطري آمده که سراپا راز و رمز است. فطر محبان دوست، اگر چه با فراق شهرالله همراه شد؛ اما براستي آيا پاياني بر آغاز رمضان مي توان تصور شد؟ فطرت فطر از فکرت محبت يزدان بي نياز آکنده است و چه مرحبا بر بهره برداران از گذشته و توشه انديشان بر آينده.
    و فطر آمد ... «اللهم لک صمت و علي رزقک افطرت ...» و چه جذاب است افطاري که با ترک معصيت باز شود. چه سبز پيکر است آنکه از گناه روزه گرفت و با رمضان افطار کرد. و چه خوش منظر است آن هنگام که ضيافت الهي با حضور تارکين و صامئين نضج يابد و به بار بنشيند.
    آري، فطر پايان نيست، بلکه آغازي است بر يک دوره امتحان. اي انسان! مي تواني .... تجربه ات را به کار بند و از کسالت و روزمرگي رهايي ياب. زنگارهاي آغشته با تزوير و ريا شايد که بار ديگر جام بلورين «يوم الست» داده ات را مکدر نسازد. از او تو خود مواظبت کن اگر درسي شب سپري گشته نجوا کردي که: «اللهم اني افتتح الثنا بحمدک ...» فتح الفتوح افتتاح سالت را در بندگي رب بيازين تا جوانه هاي آبياري شده از تشنگي روزه وجوع آن روحت را جسيم گرداند.
    و فطر آمد ... او آمد تا قدرت عبوديت را در تلالؤ عبادت نمايان سازد. او آمد تا از راهي که سراسر آن آکنده از قطاع الطريق است، بيم دهد و مشعل توکل را با چلچراغ توسل در آميزد.
    و فطر آمد ... اما نه با گذشتن از علي (عليه السلام) که با قسم بر ادامه را هو و بر زمين ننهادن ارزش هايش. چه اگر مي توان صائم بود و مشقت توبه را پذيرفت اما از درگاه صاحب خانه مدد نجست؟
    و فطر آمد ... با راهي بس طولاني و صعب، همانند روز حشر در محضر خالق حکيم .. عيدي که آبق گشته، اينک با پاي خود، خود را تسليم کرده است که: «برزوالله الواحد القهار»
    و فطر آمد ... او عيد محبين رب استو نجات از دوزخ اعمال، و چه حسرتي عميق است براي زيانکاران. آنکه کوشش نکرد در غم از دست دادن فرصت و آنکه اندکي توشه بر گرفت در اندوه سستي و کاهلي؛ اما ... فطر آمد ... عيدش بر همگان مبارک! ... فطر افطاري است براي آغاز بهتر شدن ... عليک توکلت و ...
     <      1   2   3   4   5    >>    >