• وبلاگ : همسفرمهتاب
  • يادداشت : شناخت خشم
  • نظرات : 48 خصوصي ، 112 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    + برنادت 

    عصبانيت

    آيا تا حالا کنترل خود را ازدست داده ايد،آيا داد زديد ،فرياد کشيديد يا خواستيد يک نفر را بزنيد؟.شايد برادر کوچک شما وارد اتاق شده و بي اجازه به وسايل شما دست زده ياممکن است معلم شما تکاليف زيادي به شما گفته يا شايديک دوست، بازي ويديوئي مورد دلخواه شما را امانت گرفته وآن را شکسته باشد، اينها باعث عصبانيت شما مي شود.

    هر کسي عصباني مي شود .ممکن است شما خونسردي خود را از دست داده و از کوره در برويد.خشم مي تواند چيز خوبي باشد. وقتي رفتار غير منصفانه اي با بچه ها مي شود،خشم مي تواند به آنهاکمک کند که روي پاي خودشان بايستند. ياد گرفتن نحوه برخورد با اين احساسات قوي کار سختي است.

    خشم چيست؟

    شما احساسات و هيجان هاي زيادي داريد.در زمان هاي مختلف شما ممکن است خوشحال ،غمگين يا حسود باشيد. خشم فقط يکي از احساساتي است که شما داريد،بسيار خوب است که شما در زمان لازم عصباني باشيد،در واقع مهم است که بعضي وقت ها عصباني مي شويد،اما خشم بايد به شکل صحيح بروز داده شود.از بعضي جهات شما شبيه قابلمه آب جوش مي شويد که در آن گذاشته شده است ،اگر بخار راه خروج نداشته باشد،آب در نهايت مي جوشد و در قابلمه را کنار ميزندو وقتي اين حالت براي شما اتفاق بيفتد براي اطرافيان شما خوشايند نخواهد بود.

    چه چيزي شما را عصباني مي کند؟

    خيلي چيزها ممکن است بچه ها را عصباني بکند. ممکن است زماني که بعضي چيزها طبق نظر شما نيست عصباني شويد.شايد از خودتان عصباني شويد که چرا تکاليف درسي خود را نمي فهميد يا زماني که بازي مهمي را از دست مي دهيد.وقتي شمابراي رسيدن به هدف موقعيت سختي داريد، ممکن است نااميد شويد و همين نا اميدي شما را عصباني کند.بچه هايي که شما را اذيت ميکنند ممکن است شما را به اسم هايي صدا بزنند که شما را عصباني کند.ممکن است از دست والدين خود به خاطر اينکه فکر مي کنيد يکي از قوانين آنها منصفانه نيست عصباني شويد.بدتر از آن زماني است که به خاطر کاري که نکردهايد مقصر شناخته مي شويد. شايد شما عصباني شويد بدون آنکه بدانيد چرا عصباني هستيد که اين مسئله مهمي است.

    چطور مي توانم بگويم که عصباني هستم؟

    راههاي زيادي وجود دارد که مردم خشم را احساس کنند.وقتي عصباني هستيد بدنتان به شما مي گويد .آيا شما سريع نفس مي کشيد،چهره شما قرمز مي شود،عضلات شما سفت مي شود، مشت هاي شما محکم گره ميخورد،آيا مي خواهيد چيزي را بشکنيد؟يا شخصي را کتک بزنيد؟خشم ممکن است شما را وادار به دادو فرياد کردن به اطرافيانتان حتي کساني که خيلي دوستشان داريد بکند.بعضي از مردم خشم خود را در درون خودشان نگه مي دارند .اگر شما چنين بکنيد ممکن است سردرد يا معده دردي که به شما آسيب برساند بگيريد. شما ممکن است احساس نا خوشايندي داشته وشروع به گريه بکنيد.خوب نيست خشم خود را پنهان کنيد ، بايد راهي پيدا کنيد که به شما امکان بدهد بدون اينکه به خودتان يا ديگران آسيبي برسانيد عصبانيت خود را نشان دهيد

    چه مي توانم بگويم وقتي يک نفر عصباني است؟

    کسي که عصباني است ممکن است حالت تهاجمي داشته باشد يا با شما صحبت نکند. او ممکن است ساکت شود و کناري بنشيند. بعضي ها فرياد مي کشند و سعي مي کننديکنفر را بزنند يا به هرچيزي که اطراف آنها است آسيب برسانند.اگر شخصي عصباني است هر چه سريعتر از او فاصله بگيريد به محض اينکه فاصله گرفتيد بايستيد و فکر کنيدو سعي کنيد بفهميد که چه چيزي اورا عصباني کرده است آيا شما ممکن است موقعيت را بهتر کتيد؟آن فرد چه احساسي دارد؟ زماني که فرد آرامتر شد سعي کنيد با او صحبت کنيد و به حر ف هاي او گوش کنيد.

    هوالمحبوب

    سلام مهربان

    فاطميه تفسير غربت آل محمد " ص " است , غربتي که آغاز و پايان ندارد
    فاطميه , سوختن مهبط جبرئيل است , خاموشي شمع و پايان يک پروانه .

    فاطميه , زمزم اشک هاي بي پايان علي است در مزار بي نشان ياس کبودش.

    فاطميه , ناله مدينه است در ناله مکرر زينب و حسنين .

    فاطميه شرح درد شيعه است و آن شب , نه علي که کائنات هم گريستند , قامت صبر علي چه غريبانه در هجوم تنهايي خم شد ديگر چه کسي به جز فاطمه مي تواند سنگ صبور غربت بي انتهاي علي باشد? و فاطمه از غربت اين دنيا رخت بربست .
    ان شاءالله كه ما به عنوان شيعيان فاطمه زهرا (س) و عزاداران مصائب باشيم و به دين خدا اهتمام ورزيم و بكوشيم تا خط ولايت علوى عليه السلام را گم نكنيم

    منتظر حضور سبزت هستم

    موفق باشي

    پروردگارا!
    کاش نسيم سبز سحر، صداي تنهايي و اندوه مرا در ميان هجوم برگ هاي پاييزي گم مي کرد و کاش باران مهربان تو ديدگان شب زده ام را به اشک هاي پنهان ندامت و پشيماني مي آراست و همراه با فصل برگ ريزان نا اميدي نيز در وجودم خاکستر مي شد و عشق به عبادت در من زنده مي گرديد.

    سلام /ممنونم كه به شكوفه نرگس تشريف اورديد .به خدا من از شما گله اي نداشتم و نخواهم داشت .اگه چيزي هم گفتم جهت مزاح بوده. به هر حال خدا را شكر كه با وبلاگ ارزشمندتان اشنا شدم .

    موفق باشيد

    يا حق

    + بي نشان ترين پرنده 
    + بي نشان ترين پرنده 
    + بي نشان ترين پرنده 
    + بي نشان ترين پرنده 
     <      1   2   3   4   5    >>    >